11 eller 54 m/bit
Fra : Rene

Dato : 14-10-04 14:53

Hej NG

Jeg skal sætte delt internetforbindelse op på 3 computere, 2 stationære og 1
bærbar. Jeg havde tænkt mig at købe trådløs Linksys Router samt PCI kort +
et enkelt PCMCIA kort.

Spørgsmål er til hastigheder. Jeg kan se at der både er 11 m/bit og 54
m/bit. Skal jeg ikke bare købe 11 den billigste er det ikke længe fint
til at dele internet og printer.

Best Regards

Rene

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-10-04 15:15

> Spørgsmål er til hastigheder. Jeg kan se at der både er 11 m/bit og 54
> m/bit. Skal jeg ikke bare købe 11 den billigste er det ikke længe fint
> til at dele internet og printer.

11 Mb/s er fint til Internet og printer. Ved fildeling mellem PCerne er der
tydelig forskel mellem 11 og 54.

Niels Dybdahl

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-10-04 16:46

On Thu, 14 Oct 2004 15:52:43 +0200, "Rene"
<renefraaarhus@stofanet.dk> wrote:

> Spørgsmål er til hastigheder. Jeg kan se at der både er 11 m/bit og 54
> m/bit. Skal jeg ikke bare købe 11 den billigste er det ikke længe fint
> til at dele internet og printer.

Jo, 11 Mbps er sådan set rigeligt, men prisforskellen er næsten
ikke-eksisterende.

Når du nu skal ud at købe, så husk at købe noget, der kan køre
WPA.

-A

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-10-04 18:28

Asbjorn Hojmark skrev:

> Jo, 11 Mbps er sådan set rigeligt, men prisforskellen er næsten
> ikke-eksisterende.

Ikke helt. Jeg har lige købt et 11Mbit AP + PCMCIA kort i Metro til 239 kr
ex moms.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-04 18:57

On Fri, 15 Oct 2004 19:27:38 +0200, Niels Elgaard Larsen
<elgaard@agol.dk> wrote:

> Ikke helt. Jeg har lige købt et 11Mbit AP + PCMCIA kort i Metro
> til 239 kr ex moms.

Er det NetGear WMB521? Det er godt nok billigt; det medgiver jeg.
Personligt kunne jeg ikke *drømme* om at købe noget, der kun kan
køre WEP, men billigt er det.

Når jeg kigger på edbpriser.dk er det generelle billede, at b og
g fra samme producent koster ca. det samme. Det kan godt være,
der er 100 kr til forskel, men det er så det.

-A

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-10-04 09:55

"Rene" <renefraaarhus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmål er til hastigheder. Jeg kan se at der både er 11 m/bit og 54
> m/bit. Skal jeg ikke bare købe 11 den billigste er det ikke længe fint

Når du skal kører trådløs er denne gruppe den forkerte
den rigtige er
dk.edb.netvaerk.traadloest

Denne gruppe er kun til kabel baseret netværk

--
Med Venlig Hilsen
Anders B Pedersen