webserver
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 13-10-04 21:43

Hej.

Jeg er ved at sætte en lille webserver op og den fungerer self. fint når jeg
afprøver den
på min egen computer (localhost mv.) men når jeg får nogle venner til at
teste den
er der desværre ikke adgang til den... findes der en måde hvorpå jeg selv
kan teste om det
virker, altså fra nettet?

--

Vi Snakkes ved...

MvH. Flemming Jørgensen

Ved svar husk at fjerne FJERNES fra min mail adresse.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-10-04 21:54

"Flemming Jørgensen" <curious@FJERNESoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teste den
> er der desværre ikke adgang til den... findes der en måde hvorpå jeg selv

Har du router på ?
hvis ja, har du så forwardet port 80 til den maskine der køre webserveren?

Evt. hvis du har en software/personlig firewall på maskinen der er
webserver,
er den sat op til at tillade trafik ind på port 80 ?

Lidt forslag herfra.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Calle.

Dato : 14-10-04 16:29

Søren Steinmetz wrote:

> Har du router på ?
> hvis ja, har du så forwardet port 80 til den maskine der køre
> webserveren?

du mener vel åbne port 80, ved forward forstår jeg videresende, som ved NAT
--
Calle.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 14-10-04 21:33

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> du mener vel åbne port 80, ved forward forstår jeg videresende, som ved
NAT

Hvis du har router på, så skal du forwarde port 80 til den maskine der kører
webserveren.
Hvis du har en personlig firewall kørende direkte på maskinen skal port 80
åbnes indad.

(Hint: hvis du har en router, skal du køre nat)

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Calle.

Dato : 14-10-04 21:44

Søren Steinmetz wrote:
> [...]
> port 80 åbnes indad.
>
> (Hint: hvis du har en router, skal du køre nat)

på min router skal jeg ikke nat'e, men derimod kun åbne port 80.
--
Calle.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 14-10-04 22:28

> på min router skal jeg ikke nat'e, men derimod kun åbne port 80.

Hmm, skal du ikke fortælle routeren hvilken intern IP den skal sende
forespørgsler på den port hen ?

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Calle.

Dato : 15-10-04 15:02

Søren Steinmetz wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hmm, skal du ikke fortælle routeren hvilken intern IP den skal sende
> forespørgsler på den port hen ?

Jo. men det foregår ikke på samme måde, som når jeg nat'er VNC igennem til
en PC
--
Calle.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 15-10-04 20:41

> Jo. men det foregår ikke på samme måde, som når jeg nat'er VNC igennem til
> en PC

Ok routeren har en offentlig IP på ydersiden,
fra den skal du forwarde trafik på port 80 til serveren, som har en lokal IP
på indersiden ikke ?

Dvs. du skal ændre trafikken fra en ip til en anden, altså Network Address
translation (NAT)

-Søren

Fra : Anders Nielsen

Dato : 23-10-04 09:13

"Søren Steinmetz" <nospam2004@reopos.dk> skrev i en meddelelse news:ckmno4$1mrm$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> åbnes indad.
>
> (Hint: hvis du har en router, skal du køre nat)

Øhh , hvorfor skal han det ?

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 23-10-04 12:23

"Anders Nielsen" <nej@desvaere.ru> skrev i en meddelelse

> "Søren Steinmetz" <nospam2004@reopos.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh , hvorfor skal han det ?

Hvis han har en router på, hvordan vil du ellers få trafik på port 80 fra
hans public IP ind til hans LAN IP på serveren ?

-Søren

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 16-10-04 21:45

"Flemming Jørgensen" <curious@FJERNESoncable.dk> wrote in

> [...]
> at teste den
> er der desværre ikke adgang til den... findes der en måde hvorpå jeg

Ja. Du kan teste det fra validator.w3.org

/Esben