Command line
Fra : David

Dato : 14-05-01 20:26

Hej NG.
Jeg sidder og laver en editor i lcc(næsten det samme som visual c). Det går
fint nok, men nu går mit problem således. Hvordan får man kopieret
kommandoline argument i winmain ned i en char[] så jeg kan bruge
kommandolienen senere hen. Jeg har prøvet således:
char buffer[120];
int WINAPI WinMain(H......PSTR p....
strcpy(buffer,p);
og så en senere i en senere metode.
MessageBox(hWnd,p,"Et eller andet",MB_OK);
Men messageboxen er tom. Hvorfor?
Hilsen David

Fra : aslak

Dato : 14-05-01 20:41

Her er noget fra dinkum.com:

char *strcpy(char *s1, const char *s2); The function copies the string s2,
including its terminating null character, to successive elements of the
array of char whose first element has the address s1. It returns s1.

Som du kan se har du altså byttet om på den buffer der skal kopieres FRA, og
den der skal kopieres TIL.

mvh, Rasmus.

Fra : Claus Brinch Jensen

Dato : 15-05-01 00:04

> [...]
> strcpy(buffer,p);
> og så en senere i en senere metode.
> MessageBox(hWnd,p,"Et eller andet",MB_OK);

Er du sikker på du ikke mener "MessageBox(hWnd, buffer, "Et eller andet",
MB_OK);"?
Hvis det kompilerer okay, må det jo betyde at du i din "senere metode" har
en anden variabel/parameter "p", som sikkert viser sig at være tom. Bemærk
at det er "buffer" som indeholder din kommandolinje.

--
Claus Brinch Jensen

-!- When replying by e-mail please remove ALL dashes from the address.