Over en time om at locke på??
Fra : Disney

Dato : 12-10-04 11:22

Hej Alle

Jeg har en gamle bærbar som køre win98.
Når jeg tager den med på mit arbejde er den over en time om at locke på
nettet, hvorfor??
Jeg har lade mig fortælle at det er et win98 problem, som man godt kan
rette. Men jeg kan bare ikke finde noget om det nogle steder.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

MVH
Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-10-04 11:35

"Disney" <disney__dkfjern-dette@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg har en gamle bærbar som køre win98.
> Når jeg tager den med på mit arbejde er den over en time om at locke på
> nettet, hvorfor??

Du må fortælle lidt om dit arbejdes setup så.

> Jeg har lade mig fortælle at det er et win98 problem, som man godt kan
> rette. Men jeg kan bare ikke finde noget om det nogle steder.
> Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Har du spurgt dit firmas IT support, måske skyldes det roaming profiles
eller din Win98 installation som ikke kan finde ud af hvilket type netærk
du har på arbejdet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Disney

Dato : 12-10-04 11:40

Jeg ved ikke hvad setup der er, men det jeg ikke kan forstå er at alle andre
maskiner bare er på nettet lige så snart man sætter dem til.
Men det er for det meste XP, men har dog også prøvet før med en win98
maskine og den gik også bare lige på.

MVH
Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-10-04 12:11

On Tue, 12 Oct 2004 12:40:22 +0200, "Disney"
<disney__dkfjern-dette@hotmail.com> wrote:

> Jeg ved ikke hvad setup der er, men det jeg ikke kan forstå er at
> alle andre maskiner bare er på nettet lige så snart man sætter dem
> til.

Når du ikke kender setup'et, er der ingen her, der kan give dig
fornuftigt input til en grund. Kontakt dine supportere.

-A

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 12-10-04 12:56

> [...]
> Jeg har lade mig fortælle at det er et win98 problem, som man godt kan
> rette. Men jeg kan bare ikke finde noget om det nogle steder.

Prøv at sammenligne opsætningerne. Især følgende punkter:
- PCens IP-adresse
- Default gateway
- Proxy adresse
- Internetopkoblingsmetode

De to første får du med kommandoen IPCONFIG /ALL
Den sidste finder du dybt begravet i Internet kontrolpanelet.
Hvis du ikke selv finder en løsning, så skriv hvad du har fundet.

Niels Dybdahl