Fildeling
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 07:38

Hejsa,

Jeg har 2 pc'er, 1 router og en switch.

De to PC'er er stoppet i switchen, og switchen i routeren. Jeg har
ikke noget egentlig domæne.

"Local Domain Name" routeren (D-Link 624), samt navn på arbejdsgruppe
på de to PC'er er alle det samme.

Begge PC'er kan komme på Internettet.

Men jeg kan ikke få de to PC'er til at se hinanden på netværket (har
delt mapper på dem begge). Nogen idé til, hvad jeg gør forkert?

Det virkede inden jeg fik routeren.

mvh /snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Jens

Dato : 12-10-04 08:00

"Morten Snedker" <mortenatdbconsultdotdk> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan ikke få de to PC'er til at se hinanden på netværket (har
> delt mapper på dem begge). Nogen idé til, hvad jeg gør forkert?
>
> Det virkede inden jeg fik routeren.

Er gæste kontoen åben ?
Er netbios deaktiveret ?

Mvh Jens

Fra : Morten Snedker

Dato : 12-10-04 08:29

On Tue, 12 Oct 2004 09:00:00 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

>Er netbios deaktiveret ?

Ahh...en klokke ringer.

Jeg blev hacket for nogen tid siden (derfor har jeg nu en router),
hvorefter jeg blev paranoid på den sunde måde. I dén forbindelse
deaktiverede jeg Netbios.

Tak for tid og input!

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-10-04 10:26

"Morten Snedker

> Ahh...en klokke ringer.

Så var det det jeg hørte..

Jeg kører uden netbios her, bryder mig ikke om skidtet, men kan
alligevel godt få mine maskiner til at se hinanden. Tricket er at
jeg har givet dem faste ipnumre, og bruger så disse til at skabe
kontakt mellem maskinerne. Hvis du åbner "Denne computer" og
taster \\ipnummer i søgefeltet for oven, så får du øjeblikkeligt
kontakt til de sharede drev på maskinen med det pågældende
ipnummer. Ikke noget med lommelygter der søger i uendeligheder og
den slags, der er gevinst i første hug.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jens

Dato : 12-10-04 19:43

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kører uden netbios her, bryder mig ikke om skidtet, men kan
> alligevel godt få mine maskiner til at se hinanden. Tricket er at

LoL....., Jeg tror jeg vil prøve den på min svigermor....., det kan være hun
reagerer,... ( hurtigere ), hvis man kalder på hendes telefon nr....

Mvh Jens

Fra : Morten Snedker

Dato : 12-10-04 09:44

On Tue, 12 Oct 2004 09:00:00 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

>Er gæste kontoen åben ?

Det virker nu, efter ativering af netbios - men hva' er det lige der
gør sig gældende med den gæstekonto? Er det den, der standard benyttes
(kan der benytte andre?) ved adgang via Fildeling?

mvh /Snedker
---

Fra : Jens

Dato : 12-10-04 10:02

"Morten Snedker dbconsultdotdk>" <morten"udelad"@<udelad> skrev i en
meddelelse

> Det virker nu, efter ativering af netbios - men hva' er det lige der
> gør sig gældende med den gæstekonto? Er det den, der standard benyttes
> (kan der benytte andre?) ved adgang via Fildeling?

Den kan benyttes af andre indenfor routeren.... ja.
Men hvis du har samme brugernavn på begge maskiner, med samme... (ingen..
FY) password vil det også virke med gæst deaktiveret.
Efter en timestid med gæst aktiveret, kan den igen deaktiveres, og
maskinerne husker hinandens brugere, som kan tilgå delingerne...
(Medmindre SP2 har destrueret den egenskab...jeg har haft lidt vrøvl med det
på det sidste)

Mvh Jens