Outlook datafiler på netværk
Fra : Bo Dudek

Dato : 11-10-04 09:46

Hejsa

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg har prøvet at poste
nedenstående i dk.edb.internet.software.mail+news, men tilsyneladende
har ingen kunnet svare mig

Jeg kører med Outlook 2003, og har en fælles pst fil, som to profiler
deler. Det betyder, at disse to f.eks. har samme kalender. Det
fungerer egentlig fint.. og dog.

Pst-filen ligger på en server, og stien til denne er selvfølgelig
angivet under datafiler. Når jeg starter maskinen op, og starter
Outlook UDEN først at have været på serveren (f.eks. for at åbne
diverse filer), så melder den, at pst'en IKKE kan findes. Samtidig
browser den en mappe, hvor pst'en ligger i!!

Hvis jeg derimod browser serveren først og derpå åbner Outlook, så
kører det fint.

Nogen bud?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens

Dato : 11-10-04 10:04

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen bud?

Tilslut et netværksdrev i profilen som brugeren logger på, på den lokale
maskine.
Netværksdrevet behøver ikke være der hvor pstèn ligger, men det åbner
automatisk forbindelsen til serveren, som outlook bruger.

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 11-10-04 15:04

Bo Dudek wrote:
> [...]
> browser den en mappe, hvor pst'en ligger i!!
>
> Hvis jeg derimod browser serveren først og derpå åbner Outlook, så

Ja der kan gå op til 15 min før en PC kender den andre PCere på netværket.
Så forklaringen er at den ikke kender PC'en med pst filen endnu. Prøv feks
at vente med at åbne outlook til 15min efter start af PC, hvis der så ingen
problemer er, så er det bare at lave et nætværksdrev
--
Calle.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-10-04 19:27

[...]

> [...]
>at vente med at åbne outlook til 15min efter start af PC, hvis der så ingen
>problemer er, så er det bare at lave et nætværksdrev

jeg har oprettet serveren som et netværksdrev, så den burde vel kunne
finde drevet med det samme.. ehm.. og det underlige er, at Oulook
fortæller, at den ikke kan finde filen og SAMTIDIG skal man vælge en
anden fil istedet.. og den starter så med at browse præcis den mappe,
som pst'en ligger i.. ehm.. om i forstår.. (?)

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Henrik S.

Dato : 11-10-04 20:47

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> anden fil istedet.. og den starter så med at browse præcis den mappe,
> som pst'en ligger i.. ehm.. om i forstår.. (?)

Er der ikke noget om at det kun er én maskine af gangen, der kan bruge
"profilen".?
--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-10-04 07:23

[...]

>Er der ikke noget om at det kun er én maskine af gangen, der kan bruge
>"profilen".?

det har du ret i, og det er så et andet problem, som jeg render imod
senere.. ehm.. men i dette tilfælde er der ingen andre maskiner, der
bruger profilen..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk