nyt netværk ovenpå gammelt?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 08:34

Hejsa,

der er på en eller anden måde gået ged i mit lille hjemmenetværk. Kan jeg
bare oprette et nyt via XPs guide oveni det gamle eller skal jeg
"afinstallere" det gamle først? I givet fald hvordan ?

JEg har bare behov for at flytte et par GB fra den ene maskine til den
anden, så jeg behøver ikke den helt store løsning ...

ras

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 08:38

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> JEg har bare behov for at flytte et par GB fra den ene maskine til den
> anden, så jeg behøver ikke den helt store løsning ...

Først skal du skifte til et kendt OS.......

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 08:48

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> Først skal du skifte til et kendt OS.......

- ?? ikke forstået??

ras

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-10-04 08:51

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> - ?? ikke forstået??
>
> ras

Det er svært at hjælpe dig når du ikke oplyser
hvilket OS .. styresystem .. du benytter.

der er andet i verden end Windows.

Regards

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 08:52

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> der er andet i verden end Windows.

- der står, det er Xp ... gør der ikke?

ras

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 09:13

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - der står, det er Xp ... gør der ikke?

Jo, men der er himmelvid forskel på mulighedderne med xp pro, eller xp Home,
når det lige gælder netværksopsætning.

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 09:23

> Jo, men der er himmelvid forskel på mulighedderne med xp pro, eller xp
Home,
> når det lige gælder netværksopsætning.

- aha sorry ... det er 2 gange xp pro. Da jeg lavede det første gang gjorde
jeg et eller andet forkert. Jeg fik advarsler om "ip-adressekonflikt". Jeg
fjernede så den Netværksbro, der på en eller anden måde var kommet til ...
den ene maskine er en bærbar og har både netkabel og trådløst kort. Overboen
bruger i øvrigt det trådløse i ny og næ. Men lige nu skal det bare virke, så
jeg kan flytte ting fra den ene maskine til den anden ... og derefter skal
hele dynen formatteres osv ...

ras

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 09:40

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - aha sorry ... det er 2 gange xp pro.

Se det hjalp....

> Da jeg lavede det første gang gjorde
> jeg et eller andet forkert. Jeg fik advarsler om "ip-adressekonflikt".

Ja..., du brugte guiden...

> [...]

> jeg kan flytte ting fra den ene maskine til den anden ... og derefter skal

Så mangler vi blot...., på en af dem, ligegyldigt hvilken, hvilken ip har
den når den er på nettet ?
(det siger ret meget om hvordan netværket hænger sammen.... , jeg mindes
íkke at have set noget om en router nogen stedder ?)

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 09:42

> [...]
> (det siger ret meget om hvordan netværket hænger sammen.... , jeg mindes
> íkke at have set noget om en router nogen stedder ?)

- ah sorry igen ... jeg fornemmer, at jeg har været en anelse upræcis.
Nuvel - de er forbundet via en Linksys BEFW11S4 Wireless med 4 ports switch.
ras

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 10:23

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - ah sorry igen ... jeg fornemmer, at jeg har været en anelse upræcis.

Ja, NeMlig ja....

> Nuvel - de er forbundet via en Linksys BEFW11S4 Wireless med 4 ports
switch.

Så er det jo blot...., samme arbejdsgruppe, del en mappe på hver, og aktiver
gæstekontoen.... voila....

(eller, isteddet for at aktivere gæst, kan du når der spørges om bruger og
password, bruge den som du logger på med lokalt..., forudsat du har password
på "Administrator" kontoen.)

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 10:40

> Så er det jo blot...., samme arbejdsgruppe, del en mappe på hver, og
aktiver
> gæstekontoen.... voila....

- ikke helt forstået ... jeg har været under egenskaber og trykket "del
mappe" og jeg har også fjernet den inbyggede firewall ... men når jeg
trykker Vis arbejdsgruppecomputere på den anden maskine, står den længe og
tænker inden den siger noget i retning af, at jeg "ikke har tilladelse ..."
og "Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket"

- ej heller helt forstået

ras

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 16:02

> [...]

...."
> og "Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket"

Isåfald er gæstekontoen ikke aktiveret, der er en aktiv firewall på pcèn,
eller netbios er slået fra under avanceret på "lanforbindelsen" (i
netværkstedders egenskaber.)

> password
>
> - ej heller helt forstået

Det er ellers meget simpelt, hvis man vil reinstallere en win xp, er det en
fordel at vide hvad administratorkontoen er.

Mvh Jens