Fjerne lan-ikon med rødt kryds.
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 11:18

Er der ikke et sted, hvor jeg kan fjerne det lan-ikon ved siden af uret. Har
netop erhvervet mig en bærbar og en AP. Derfor bruger jeg det trådløse
netværk - og er træt af at se på det omtalte ikon.

Vil dog helst ikke deaktivere lankortet, da jeg af og til skal bruge det på
arbejde.

Kh. John

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-10-04 11:26

"John Quist" <john.quist'snabelA'.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke et sted, hvor jeg kan fjerne det lan-ikon ved siden af uret.
> Har netop erhvervet mig en bærbar og en AP. Derfor bruger jeg det trådløse
> netværk - og er træt af at se på det omtalte ikon.

Formoder vi snakker windows og en version omkring 2000/XP
Gå ind under Netværksforbindelser og højreklik på den
netværksforbindelse du vil fjerne ikonet for.
Vælg egenskaber og fjern markeringen ved punktet
"Vis ikon på proceslinien blablabla"
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 11:57

> Formoder vi snakker windows og en version omkring 2000/XP
Åhh ja. Du har ret - jeg bruger win xp pro dk sp2. Sorry

> Gå ind under Netværksforbindelser og højreklik på den
> netværksforbindelse du vil fjerne ikonet for.
> Vælg egenskaber og fjern markeringen ved punktet
> "Vis ikon på proceslinien blablabla"

Helt nøjagtigt står der: "Vis ikon på proceslinjen, når forbindelsen er
oprettet." Og den anden siger: "Giv besked, når denne netværksforbindelse
har begrænset eller ingen forbindelse"

Jeg har ikke hak i nogle af disse!

Kh. John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-10-04 14:50

On Wed, 6 Oct 2004 12:18:21 +0200, "John Quist"
<john.quist'snabelA'.stofanet.dk> wrote:

> Er der ikke et sted, hvor jeg kan fjerne det lan-ikon ved siden af uret.

Prøv:
Start | Settings | Network Connections | højreklik | Disable

-A

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 14:54

> Prøv:
> Start | Settings | Network Connections | højreklik | Disable

Hej Asbjørn.
Som jeg skrev fra starten: "Vil dog helst ikke deaktivere lankortet, da jeg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-10-04 15:15

On Wed, 6 Oct 2004 15:54:26 +0200, "John Quist"

> "Vil dog helst ikke deaktivere lankortet, da jeg af og til skal
> bruge det på arbejde."

Ovenstående deaktiverer ikke *netkortet* (hardwaren). Det slår
*forbindelsen* (konfigurationen) fra, og den kan man jo slå til
igen, når man har brug for den (og altså uden at boote eller
noget i den stil).

-A