FW til LinkSys BEFSR41 ver.2.0??
Fra : FedeDorit

Dato : 05-10-04 19:47

Hejsa.

Hvor finder jeg nyeste firmware til ovenstående??
http://www.linksys.com/international/firmware.asp?fwid=183&coid=48 er det
til ver.3

Kan den bruges??

Lige nu kører jeg med en der hedder "1.45.7, Jul 31 2003"

pft...

--
24 Timers HYGGE LAN på FYN !
http://santalan.santaclan.dk/

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-10-04 20:52

On Tue, 5 Oct 2004 20:47:09 +0200, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Hvor finder jeg nyeste firmware til ovenstående??
>På http://www.linksys.com/international/firmware.asp?fwid=183&coid=48 er det
>til ver.3

Ja

>Kan den bruges??

Nej

>Lige nu kører jeg med en der hedder "1.45.7, Jul 31 2003"

Hvorfor vil du opdatere?

Mange brugere (inclusive mig selv) har haft problemer med fw-versioner
højere end 1.44.2z. (z = ZoneAlarm-versionen; check'et for ZoneAlarm
kan man bare deaktivere)

Jeg kører selv med 1.44.2z, og min router er fuldstændig stabil.

Hvis du er interesseret i at "neddatere", kan jeg sende dig
firmware-filen via mail (af en eller anden grund kan jeg ikke få lov
til at lægge den ud i dk.binaer, og jeg gider ikke finde ud af hvorfor

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : FedeDorit

Dato : 05-10-04 21:30

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:pju5m0t3k1vlcn0m1k4a6ob2suq4brvbat@4ax.com...

> Mange brugere (inclusive mig selv) har haft problemer med fw-versioner
> højere end 1.44.2z. (z = ZoneAlarm-versionen; check'et for ZoneAlarm
> kan man bare deaktivere)

Hvilke problemer havde du???
Tabte den forbindelsen så man skulle hive strømstik ud for at få liv igen
til Nettet???

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-10-04 08:30

On Tue, 5 Oct 2004 22:29:59 +0200, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilke problemer havde du???
>Tabte den forbindelsen så man skulle hive strømstik ud for at få liv igen

Jeg kan såmænd knapt nok huske, hvilke problemer der helt konkret var
tale om, da det er ca. et år siden jeg installerede 1.44.2z; men det,
du nævner, kunne sagtens være ét af dem

Med 1.44.2z (fra 26-10-03) har min BESFR41 V.2 opført sig
eksemplarisk.
Det skal nok lige nævnes, at mit ADSL-abonnement (TDC) kører PPPoE med
fast IP-adresse.

Ude på nettet er der mange rapporter om Linksys firmware-problemer
(prøv Google). Her er et par eksempler:

http://www.dslreports.com/forum/remark,10444935~mode=flat~days=9999~start=80

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7779&mode=feedback

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 13:07

> [...]
>
> Hvilke problemer havde du???
> Tabte den forbindelsen så man skulle hive strømstik ud for at få liv

Jeg har samme problem her. Har du fundet en løsning?

Jeg har firmware "1.44.2, Dec 13 2002", og kører på TDC's net med 2048/256
via DHCP. Jeg tror måske det hænger sammen med DHCP, for når problemet
opstår, får jeg IP-adressen 0.0.0.0, og jeg kan ikke renew'e :S Det
eneste, der dur er at hive strømstikket brutalt ud og sætte det i igen.

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-11-04 15:12

On 08 Nov 2004 12:07:14 GMT, Christian Larsen
<contact---at---dword.dk> wrote:

> [...]
>opstår, får jeg IP-adressen 0.0.0.0, og jeg kan ikke renew'e :S Det
>eneste, der dur er at hive strømstikket brutalt ud og sætte det i igen.

Min ADSL-forbindelse er en TDC PPPoE 2048/256 med fast ip-adresse,
og jeg har ingen problemer med min Linksys BEFSR41 V.2,
hverken med Win XP Home Ed. DK SP2 eller med Win 2000 Pro DK SP4.

Jeg bruger firmware 1.44.2z Dec 13 2002.

z står for ZoneAlarm (som jeg ikke bruger mere); bortset fra det burde
det jo være samme firmware som du selv bruger.

Jeg kan ikke sige, om det er samspillet med DHCP, der er årsag til
problemet, da jeg jo kører PPPoE.

Hvis du vil prøve 1.44.2z Dec 13 2002, kan du hente den her:

http://home23.inet.tele.dk/geso/

Jeg er interesseret i at høre, om du får løst problemet, idet jeg
netop selv har forespurgt hos TDC, om der vil være nogen fordel ved et
skift fra PPPoE til DHCP - jeg har ikke hørt fra TDC endnu.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 16:10

Gert Søgaard Jensen <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in

> Min ADSL-forbindelse er en TDC PPPoE 2048/256 med fast ip-adresse,
> og jeg har ingen problemer med min Linksys BEFSR41 V.2,
> hverken med Win XP Home Ed. DK SP2 eller med Win 2000 Pro DK SP4.

Tidligere havde vi faktisk PPPoE (512/256 med dyn. IP-adresse), og
dengang bemærkede jeg ikke én afbrydelse i de 1½ år vi havde det
(utrolig statistik for TDC). Jeg er dog ikke helt sikker på, om det er
DHCP, der er årsagen, for skiftet var i forbindelse med overgangen til
"medarbejder-bredbånd", så der er måske flere ændringer, der kan være
skyld i det.

> Jeg bruger firmware 1.44.2z Dec 13 2002.
>
> z står for ZoneAlarm (som jeg ikke bruger mere); bortset fra det burde
> det jo være samme firmware som du selv bruger.

Ja, det skulle man synes. Jeg mener vi foretog en opgradering af
firmwaren, da vi fik problemet, men det har tilsyneladende ikke løst
det, og vi har bare levet med at skulle resette routeren af og til.

> Jeg kan ikke sige, om det er samspillet med DHCP, der er årsag til
> problemet, da jeg jo kører PPPoE.
>
> Hvis du vil prøve 1.44.2z Dec 13 2002, kan du hente den her:
>
> http://home23.inet.tele.dk/geso/

Tak for tilbuddet. Jeg vil lige overveje det, for det virker
usandsynligt, at fraværet af ZoneAlarm skulle være årsagen.

> Jeg er interesseret i at høre, om du får løst problemet, idet jeg
> netop selv har forespurgt hos TDC, om der vil være nogen fordel ved et
> skift fra PPPoE til DHCP - jeg har ikke hørt fra TDC endnu.

Ok, jeg skal nok give et praj, hvis jeg finder en løsning. Noget kunne
tyde på, at en ændring af din forbindelse måske ikke er det mest
optimale, men det er selvfølgelig ikke sikekrt, du vil opleve de samme
problemer.

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 16:34

Christian Larsen <contact---at---dword.dk> wrote in

> [...]
> tyde på, at en ændring af din forbindelse måske ikke er det mest
> optimale, men det er selvfølgelig ikke sikekrt, du vil opleve de samme

Tror måske jeg har fundet en løsning, men har endnu ikke prøvet. På
siden: http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=3 kan man finde
nyere firmware til BEFSR41 ver.2 (og også ver.1). Well, i
version-history er de første linier:

Ver #.      Date      Description
1.46.2      Aug 3, 2004   1. Modified the DHCP and PPPoE Internet Connection
             type for stability
            2. Modified code for better support for MSN 6.x
            3. Modified PPPoE logout that cannot send the lcp-termreq
            4. Fixed issue with some website access.

1.46      June 24, 2004   1. Fixed DHCP renewal.

Hvilket er forholdsvis nye opdateringer, og "Modified the DHCP and PPPoE
Internet Connection type for stability" og "Fixed DHCP renewal" lyder
meget lovende... Jeg vil prøve at opgradere til nyeste version og se,
hvad der sker. Hvis ikke jeg vender tilbage, har det taget livet af min
router ;P

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 17:33

> [...]
> lyder meget lovende... Jeg vil prøve at opgradere til nyeste version
> og se, hvad der sker. Hvis ikke jeg vender tilbage, har det taget

For at fortsætte min monolog, så har jeg nu opgraderet til version
1.46.2, men jeg kan af gode grunde ikke melde, om det virker bedre
endnu.

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 01:11

"Christian Larsen" <contact---at---dword.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For at fortsætte min monolog, så har jeg nu opgraderet til version
> 1.46.2, men jeg kan af gode grunde ikke melde, om det virker bedre

Men vi glæder os til at høre om det..

Jeg har selv flere af disse bokse stående på hjemmearbejdspladser, og der er
flere der laver samme nummer.
DHCP-lease tæller pænt ned til nul uden at forny, og indenfor 24 timer dør
den.

Jeg har kun oplevet problemet ved brug af DHCP.
Jeg har kun oplevet problemet hos TDC.

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 15:05

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> wrote in

> [...]
> der er flere der laver samme nummer.
> DHCP-lease tæller pænt ned til nul uden at forny, og indenfor 24 timer

Hej igen. Siden jeg opgraderede har jeg ikke oplevet problemet, og nu er
der gået så længe, at jeg mener det burde have vist sig. Så jeg tror godt
jeg kan anbefale en firmware opgradering ;)

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 14-11-04 16:58

On 14 Nov 2004 14:05:19 GMT, Christian Larsen
<contact---at---dword.dk> wrote:

[klip - forhistorie]

>Hej igen. Siden jeg opgraderede har jeg ikke oplevet problemet, og nu er
>der gået så længe, at jeg mener det burde have vist sig. Så jeg tror godt
>jeg kan anbefale en firmware opgradering ;)

Tak for tilbagemeldingen, Christian. Fint, at dit problem
tilsyneladende er løst.

Jeg har i mellemtiden fået svar fra TDC på min henvendelse vedr. DHCP:

Citat:

Hvis du skifter til DHCP skal du være klar over at din faste IP vil
blive ændret hvis du fortsat ønsker fast IP. Derudover vil ændringen
være at du ikke længere skal "oprette" forbindelse til internettet,
dvs du skal ikke taste adgangskode for at komme på nettet, du er
simpelthen "bare" online.

Citat slut.

Da jeg hverken har problemer med PPPoE eller Linksys-fw 1.44.2z, vil
jeg foreløbig ikke ændre noget ved min ADSL-forbindelse.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen