se net-udfald i en log?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-10-04 13:53

Hejsa,

Jeg oplever et par gange i timen at jeg mister netforbindelsen (ADSL hos
tele2 og via min router). De har bedt mig notere tidspunkter for udfald og
jeg spekulerer på om jeg et eller andet sted i routerens log kan se det
eller om jeg kan se det et andet sted i min win xp pro ... eller om det
findes et lille program ...

ras

Fra : Bojer

Dato : 04-10-04 20:55

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> jeg spekulerer på om jeg et eller andet sted i routerens log kan se det
> eller om jeg kan se det et andet sted i min win xp pro ... eller om det

Velkommen i klubben... jeg har også tele2 og en Linksys router (se min post
længere tilbage).

Tele2 er ikke til en skid hjælp, de vil først hjælpe mig når jeg har sat min
maskine direkte på nettet.... ja jeg ved ikke hvordan du har det med det,
men jeg sætter ikke min maskine på nettet uden en firewall.....

Det hele startertede i juni/juli da jeg blev tvunget til at overgå til DHCP
fast ip.... hvis man kan kalde det sådan...

Jeg er meget på nippen til at skifte selskab, det er godtnok det er billigt,
men hvis de aber ikke kan finde udaf deres grej, så kan jeg hvis bruge mine
penge bedre andre steder.

Du er nu det 4 tilfælde som jeg kender til, og de påstår stadig at det har
de da aldrig hørt om før..... skide amatører....

Er meget interesseret i at høre hvis du finder udaf noget.....

MVH Bojer...

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-10-04 21:17

"Bojer" <news@invalid.ignore> skrev i en meddelelse

> "rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> i klubben... jeg har også tele2 og en Linksys router (se min post
> længere tilbage).

- jo tak

> [...]
> maskine direkte på nettet.... ja jeg ved ikke hvordan du har det med det,
> men jeg sætter ikke min maskine på nettet uden en firewall.....

- det kan man vel ikke helt bebredje dem ... det er jo efter deres udstyr og
så videre ... nuvel - jeg har prøvet at kæøre uden om min router, men jeg
falder stadig af med ret så jævne mellemrum.

> Er meget interesseret i at høre hvis du finder udaf noget.....

- jeg skal nok lade høre fra mig ... jeg skal bare lige finde ud af hvordan
og hvor jeg kan læse tidspunkter med videre for mine udfald ... både med og
uden router.

ras

Fra : Bojer

Dato : 04-10-04 21:32

> [...]
hvordan
> og hvor jeg kan læse tidspunkter med videre for mine udfald ... både med

Sig til hvis du finder et program, så kan jeg kører den sideløbende...

MVH Bojer

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 04-10-04 22:08

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> jeg spekulerer på om jeg et eller andet sted i routerens log kan se det
> eller om jeg kan se det et andet sted i min win xp pro ... eller om det

Hvad med at hente windows resource kit hos Microsoft
<URL:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9d467a69-57ff-4ae7-96ee-b18c4790cffd&displaylang=en>
og så kreere et lille script til at køre på maskinen - noget i retning
af (hvor du har lavet folderen ISPTEST i roden af dit C-drev først),
hvor 192.168.1.1 udskiftes med den host du har lyst til at pinge - fx
default GW hos udbyder:

@echo off
C:
CD\ISPTEST
:LOOP
SLEEP 300
ping 192.168.1.1 | FIND "100%"
IF ERRORLEVEL 1 GOTO :LOOP
LOGTIME "Ping failed"
GOTO :LOOP

Knus
Regnar

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-10-04 22:32

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af (hvor du har lavet folderen ISPTEST i roden af dit C-drev først),
> hvor 192.168.1.1 udskiftes med den host du har lyst til at pinge - fx

- det lyder som en god ide .. jeg er bar eikke sikker på jeg forstår, hvad
jeg skal gøre.

ras

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 05-10-04 10:46

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> jeg spekulerer på om jeg et eller andet sted i routerens log kan se det
> eller om jeg kan se det et andet sted i min win xp pro ... eller om det

Jeg så godt at du skrev Win XP, men der var andre interesserede i tråden.

Hvis man har en Linux (Unix) maskine på sit net, er SmokePing det
oplagte valg. Det er lavet til lige præcis det formål. Manden bag havde
brug for at vise at der var problemer med hans ADSL-forbindelse.

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/
Der er en demo:
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/smokeping/index.cgi?target=chbroadband.adsl.tiscali.horyzon

--
Niels

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-10-04 11:21

"Niels Elgaard Larsen" <bov@agol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplagte valg. Det er lavet til lige præcis det formål. Manden bag havde
> brug for at vise at der var problemer med hans ADSL-forbindelse.

- ok, jeg har en gammel 233 mhz maskine stående i skabet, hvor den bare
samler støv. Måske kunne jeg installere Linux på den og smide den på
netværket ... eller lade den stå direkte på modemet natten over ... Kan det
mon lade sig gøre? Når jeg nu aldrig har rodet med sådan noget før?

ras