2 x XP Pro problemer efter nyinstal af XP ~
Fra : Henning Lund

Dato : 02-10-04 20:36

"Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på
denne computer" får jeg slynget i hovedet når jeg vil logge på min søns
maskine for at komme til den ene mappe han deler med mig. Det har jeg
aldrig oplevet før, vi har i flere år kørt på denne måde, men efter han
smadrede windows og der kom en nyinstallation på maskinen, kan jeg bare
ikke få lov at komme indenfor.
Han kan fint komme ind på min maskine og hente fra mappen jeg deler.
Hvis jeg går ind i netværkssteder/vis arbejdsgruppecomputere kan jeg se
hans maskine, men trykker jeg på ikonet for hans maskine, får jeg
fejlmeddelelsen.
Vi kører nøjagtig samme protokoller under netværksforbindelse, der er
ikke aktiveret nogen firewall, mappen er delt hos ham, gæstekontoen er
prøvet aktiveret, men lige lidt hjælper.
Vi forbindes gennem en switch (tror det staves sådan) det er kun et
netkort i hver maskine, netværksguiden er kørt _mange gange_.
Hvad i himlens navn er problemet?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 04-10-04 10:00

Har du password på din user konto ?
Mener at XP ikke tillader mappings hvor der intet password er i brugernavn.

vh
MArtin

Fra : Henning Lund

Dato : 04-10-04 19:05

Martin Bilgrav skrev:

> Har du password på din user konto ?

Der er ingen brugerkonto, det har der aldrig været og det kunne køre
aligevel.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 05-10-04 08:57

> Der er ingen brugerkonto, det har der aldrig været og det kunne køre
> aligevel.

I XP/2000 er der altid en bruger konto, der er blot ikke sikkert du ser den.
Hvis du trykker log af, vil du se den bruger der er logget på med.

Du kunne jo prøve at sætte et password på begge PC'ere under samme
brugernavn, og se om det er dét der driller.

vh
Martin

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-04 16:03

Martin Bilgrav skrev:

> Du kunne jo prøve at sætte et password på begge PC'ere under samme
> brugernavn, og se om det er dét der driller.

Det gjorde det heller ikke