Slooooooooooooooow download hastighed???
Fra : L O O K

Dato : 01-10-04 20:51

Jeg har stofanet 1Mbit download hastighed, men jeg har lagt mærke til
at jeg kun downloader med max. 48.5 KB/Sec. Jeg downloader fra
newsgroups hvor det ellers plejer at gå stærkt(95 KB/Sec) og andre
sider, men nu går det bare langsomt. Det har stået på i ca. 1 1/2
måned.

Nu har jeg ikke så meget forstand på IT, men...
....er der noget i mine settings eller noget virus der har gjort at det
går så langsomt? For det er ikke fra den server jeg downloader fra der
er langsom, da det er testet med en andet PC hos en kammerat.

Mvh
Ole

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 01-10-04 23:48

L O O K wrote:
> [...]
> går så langsomt? For det er ikke fra den server jeg downloader fra der
> er langsom, da det er testet med en andet PC hos en kammerat.

Fejlkilde nummer 1: stofanet.

Hvis du kører med en personlig firewall kan den også være en ting der
kan nedsætte hastighed.

95 KB/s er jo ca max hastighed, så det kan jo også være serveren du
henter fra der er problemet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Lasse B. Jensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-10-04 09:38

I indlægget <48aa658d.0410011150.8b24687@posting.google.com> skrev L O O K:
> [...]
> newsgroups hvor det ellers plejer at gå stærkt(95 KB/Sec) og andre
> sider, men nu går det bare langsomt. Det har stået på i ca. 1 1/2

Din udbyder har sikkert en side hvor du kan teste din hastighed. Prøv
at teste der.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.