Problemer med combo ADSLmodem og Router
Fra : KE

Dato : 01-10-04 10:33

Hej NG

Jeg befinder mig i UK, men prøver alligevel her og håber nogen har noget i
samme stil.

Jeg har en Belkin F5D7630 Combo ADSLmodem og router i et. Som jeg ikke kan
få i gang. Jeg kører WinXP og har før i tiden haft TDC ADSL og trådløs
Linksys router uden problemer.

Da jeg landede i UK fik jeg ADSL via USB modem som kræver logon (PPPoE så
vidt jeg har forstået) og VPI, VCI mv. Det hele fra British Telephone og det
er ok. Installationen var smertefri og det fungerer glimrende.
Jeg ville så have wireless men kunne jo af gode grunde ikke slutte min egen
router til og investerede derfor i Belkins combo (se detaljer på den
nederst). Jeg koblede så via ethernet kabel routeren til min PC og fjernede
USB modemets installation. Alt er korrekt tilsluttet og routeren fungere
umiddelbart (de korrekte lamper lyser mv.) Problemet er alt jeg ikke kan
komme ind på routerens setup. Den har 192.168.2.1 men jeg få standard
"arbejd offline eller prøv igen" dialogboks. Jeg har derfor kørt WinXP
(Home)s "mindre kontor eller privat netværk" guide og rendte vildt i
mulighederne. Jeg prøvede derfor systematisk løsningerne - men ingen giver
adgang til routerens setup. I min tanke må opsætningen skulle være i stil
med den løsning som er beregnet på mit tidligere setup som er:
Modem-Router-Computer(e) men den giver stadig offline.

Er der nogen som har en ide - jeg er rendt panden mod en mur. BT vil kun
hjælpe mod klækkelig betaling og Belkin giver ikke meget hjælp.

Kim

Part # F5D7630uk4A

Belkin networking offers this one-box solution that lets you share your ADSL
Internet connection, files, and peripherals, without cables. It combines two
essential networking functions in one innovative product-an ADSL Modem with
a 4-port Wireless Router. Operating at wireless speeds up to 54Mbps, the
ADSL Modem with Built- In Wireless Router operates on the 802.11g wireless
Ethernet standard. This standard is backward-compatible, so you can use it
in combination with existing 802.11b Wi-Fi networks. Your Modem-Router also
features an integrated 4-port 10/100Base-Tx Ethernet switch so you can
connect your wired computers easily. Belkin makes sharing files and
peripherals, such as hard drives, printers, CD-ROMs, and DVDs, easier than
ever.

Advantages :
.. Allows you to connect to ADSL Internet access and share your high-speed
connection, data files, and network peripherals without wires
.. Protects your network from outside intrusions by hackers using NAT and SPI
firewalls
.. Transfers data at speeds up to 54Mbps, using the 802.11g wireless standard
.. Offers backward-compatibility with all 802.11b 2.4GHz wireless devices

Features
.. Package Includes:
RJ11 Phone Line Cord
RJ45 Ethernet Networking Cable
ADSL In-Line Filter
Power Supply
User Manual CD
Quick Installation Guide
.. Protocol Supported:
ISP: Static, Dynamic, PPPoE, PPPoA, and Multiple Protocols over ATM
LAN: CSMA/CD, TCP/IP, UDP, AppleTalk® and DHCP (client and server

Fra : gysse

Dato : 02-10-04 17:27

Hej.

Har du prøvet at resette routeren til fabriksindstilling ?
Der er som regel et lille hul, eller en lille knap, som man
man resette udstyr til fabriksindstilling med.

Er du sikker på du ikke kører med fast ip adresse på windows ?

Held og lykke

Ivan

Fra : KE

Dato : 04-10-04 12:35

"gysse" <ivan@gysse.dk> wrote in message
> [...]
> man resette udstyr til fabriksindstilling med.
>
> Er du sikker på du ikke kører med fast ip adresse på windows ?

Tak tak

Format c: gjorde tricket. Åbenbart var mine indstillinger for IE smadret af
BT software til USB modem.

KE