Routersoftware til Win98
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-09-04 17:43

Greetings!

Jeg har lovet at hjælpe en kollega med at finde noget routersoftware
der kan skabe forbindelse mellem et USB-kabelmodem og et netkort.
Maskinen kører Windows 98.

Alle forslag er velkomne - bare det virker med Windows 98

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 30-09-04 18:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Maskinen kører Windows 98.
>
> Alle forslag er velkomne - bare det virker med Windows 98

For at forstå det korrekt: Du har kabelmodem kun med USB-udgang, og en PC
kun med netkort, og disse skal forbindes?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-09-04 18:59

Jakob Houkjær wrote:

> For at forstå det korrekt: Du har kabelmodem kun med USB-udgang, og
> en PC kun med netkort, og disse skal forbindes?

Jeg har ikke

.... Men der er et kabelmodem med USB-interface og en PC med USB og
netkort - denne maskine skal stå som router.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-09-04 18:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:xn0dnw0gwqmhn003@dtext.news.tele.dk:

> [...]
> Maskinen kører Windows 98.
>
> Alle forslag er velkomne - bare det virker med Windows 98

SyGate, WinProxy (hedder vist også Wingate), Microsofts egen ICS inbygget i
Win98 SE og opefter og google kan sikkert finde flere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-09-04 18:57

Bjarke Andersen wrote:

> SyGate, WinProxy (hedder vist også Wingate), Microsofts egen ICS
> inbygget i Win98 SE og opefter og google kan sikkert finde flere.

Findes ICS ikke kun i NT'erne?

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 30-09-04 19:34

Jesper G. Poulsen wrote:

> Findes ICS ikke kun i NT'erne?

Nej - 98 SE har også ICS.

Hans

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 30-09-04 20:20

> Findes ICS ikke kun i NT'erne?

Også til Win98SE

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

/Brian

Fra : S-Master

Dato : 01-10-04 09:02

Hejsa ....

.... der er også Proxy fra AnalogX

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

den kan det meste ... det er kun en proxy og ikke en "router" ... så
alle programmer slipper ikke igennem som hvis det var WinGate m.fl
..... men den er gratis :)

RaZoR :)

On 30 Sep 2004 16:43:01 GMT, "Jesper G. Poulsen"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-04 16:58

S-Master wrote:

> den kan det meste ... det er kun en proxy og ikke en "router" ... så
> alle programmer slipper ikke igennem som hvis det var WinGate m.fl

Det var en router-løsning der skulle bruges og det var en
router-løsning der blev valgt, nemlig Wingate.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-11-04 18:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> Alle forslag er velkomne - bare det virker med Windows 98

Nu er der blevet testet lidt og Wingate er dumpet, idet den kræver
klienter på alle maskiner der skal kobles til (det virker derfor ikke
med en IP-telefon).

Findes der alternative løsninger er _ikke_ kræver særlige klienter?

Jesper G. Poulsen

Fra : Thorsten Jørgensen

Dato : 02-11-04 22:33

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> med en IP-telefon).
>
> Findes der alternative løsninger er _ikke_ kræver særlige klienter?

Jeg har en gang rodet med NAT32 fra www.nat32.com men det er ved at være
længe siden. Men såvidt jeg husker kræver den ikke klienter.

--Thorsten Jørgensen, Hobro

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-11-04 22:27

Thorsten Jørgensen wrote:

> Jeg har en gang rodet med NAT32 fra www.nat32.com men det er ved at
> være længe siden. Men såvidt jeg husker kræver den ikke klienter.

Ser sejt ud. Det kigger vi lidt på. Tak.

Jesper G. Poulsen