ADSL Modem til Cybercity?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-09-04 19:10

Nogen der kan anbefale et billigt Annex A modem til en Cybercity linie?...

Kan se at Dlink 300T er på vej ud i Dk

---

Carsten

Fra : Peter Holst

Dato : 27-09-04 21:07

U.S. Robotics SureConnect 9106 til 818 kr
Linksys Wireless-G ADSL Gateway WAG54G til 859 kr
www.edbpriser.dk

Mvh
Peter

Fra : Carsten Matzon

Dato : 28-09-04 14:51

Peter Holst wrote:
> U.S. Robotics SureConnect 9106 til 818 kr
> Linksys Wireless-G ADSL Gateway WAG54G til 859 kr

Det er jo desværre moden+router.. det jeg søger er et modem der kan
bruges.. :)

---

Carsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-09-04 21:06

In article <N%d6d.1168$HU6.791@news.get2net.dk>, Carsten Matzon wrote:

> Det er jo desværre moden+router.. det jeg søger er et modem der kan
> bruges.. :)

Kan din nuværende router/computer køre PPPoA (PPP over ATM ?)
Det er hvad du skal sende over modemet.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-09-04 16:41

Meningen er at jeg vil smide den trælse Zyxel router der medfølger fra
CC væk.. Så vil jeg så have mig et modem og så enten bruge en linux
firewall/router eller måske en hardware baseret router..

Så jeg skal altså bruge et modem der virker med CC

---

Carsten

Fra : Sune

Dato : 29-09-04 16:48

On Wed, 29 Sep 2004 17:41:14 +0200, Carsten Matzon <carsten@spam.mig.dk> wrote:

>Meningen er at jeg vil smide den trælse Zyxel router der medfølger fra
>CC væk..

Hvad er det helt præcist der er træls ved den?

Mvh
Sune

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-09-04 17:11

Jamen læser man i diverse forums så er der vist en del der har problemer
når de begynder at lege med VoIP (Musimi/Telefin)

---

Carsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-09-04 16:46

In article <JIA6d.5137$Nk3.1891@news.get2net.dk>, Carsten Matzon wrote:
> [...]
> firewall/router eller måske en hardware baseret router..
>
> Så jeg skal altså bruge et modem der virker med CC

Her http://www.linksys.com/support/gpl.asp kan du se hvilke Linksys
bokse der kører Linux, og downloade kildekode, så du kan lave
din egen firmware.

Men desværre er deres ADSL modeller (BEF...) ikke med på listen.

Selv kører jeg med Cisco 677 forrest, og en Linksys WRT54G bagved,
Linksys laver så QoS.