Netværk mellem 2 stk XP
Fra : LostInSpace

Dato : 27-09-04 10:18

Hej.
Jeg er sku ellers ikke løbet surt i sådan noget før.

Men jeg kan ikke få hul igennem

2 stk netkort forbundet med Xset kabel.,
Jeg har installeret de normale protokoller og klient osv.
TCP/IP
IPX/Netbuis
Klient for MS netværk
Fil og udskriftdeling

Givet dem et gruppe navn + uniks navn. + beskivelse
De kan se sig selv , men ikke hinanden.
Det plejer jo at hjælpe , hvis man fjerner hele Netkortet i system
/enhedshåndteringen
og starter helt forfra , men det må jeg ikke ,
lige i øjeblikket er der så noget som hedder 1394 , formoder at det styrer
firewire eller , noget andet udstyr.
Og
Lanforbindelsen.
På den ene maskine er der desuden opkaldsforbindelsen til ADSL modemet
Når man kigger under forbindelser

De skal igennem hub/switch og på nettet senere
Håber at svogeren skaffer sig en Router senere
har i øjeblikket Adsl Modem , via TDC

Hvad mangler jeg , ???

Fra : Jens

Dato : 27-09-04 11:02

"LostInSpace" <shivaFJERN@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mangler jeg , ???

Routeren.

Mvh Jens

Fra : LostInSpace

Dato : 28-09-04 01:53

> Routeren.
>
> Mvh Jens

Undskylder lige , ( kablet var ikke krydset .... alligevel ) , Så det var
årsagen
kunne bare ikke huske i hvilken periode jeg købte det, om det var i gamle
dage ,
hvor hubben ikke var opfundet eller om den lige var kommet frem ..
Så derfor , virker det perfekt , Igen
Igen...........................................

PS: derfor er det vigtigt at vide , hvad man slæber med ud i byen ,
når man skal spille smart Og sætte Netværk op ..........
ups......

Fra : Jens

Dato : 28-09-04 06:54

"LostInSpace" <shivaFJERN@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> PS: derfor er det vigtigt at vide , hvad man slæber med ud i byen ,
> når man skal spille smart

Hvad smart er der ved et netværk, med ipx, hvor tcp/ip er opsat til
fildeling ?

Hjemmenettet uden router deler filer via Inettet på tcp/ip, medmindre du har
gjort noget for at forhindre det.

Har du gjort noget for at forhindre det ?

Mvh Jens