Opsætning af W2k IIS-server på LAN ?
Fra : Peter [5260]

Dato : 26-09-04 12:20

Hej NG

Jeg har et velfungerende hjemme-LAN med 2 PC'ere via en Dlink switch
(DES-1005D, 4 porte).
Jeg har nu gravet en gammel Compaq Deskpro 500MHz'er frem, smidt W2k på den
og fået IIS'en til at køre lokalt.

Jeg vil nu gerne - fra min normale xp home PC - have adgang til IIS'en, så
jeg f.eks. kan udvikle asp m.m. lokalt.
Ideen er, at jeg flytter asp-filer m.m. til IIS-maskinen, og tilgår siderne
fra min PC vha. f.eks. http://192.168.16.32/default.asp (eller en anden
lokal IP).

Har I nogle gode ideer/links til, hvordan jeg kommer videre, inden jeg
begynder at flå ledningerne ud af pc'ere, switche osv. ?
Altså opsætning af IP (fast eller dyn), hvor placeres filerne på
IIS-maskinen osv. ?

På forhånd tak

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Nederbasse

Dato : 26-09-04 14:28

"Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Regards / Mvh
> Peter Konner
> Remove car from email / Fjern bilen fra min email

Du kan vel se url'en hvis du tilgår IIS via din browser på server maskinen
Filerne placeres i en ny mappe under C:\Inetpub\wwwroot\ på serveren

Lars

Fra : Peter [5260]

Dato : 26-09-04 15:54

> Du kan vel se url'en hvis du tilgår IIS via din browser på server maskinen
> Filerne placeres i en ny mappe under C:\Inetpub\wwwroot\ på serveren
>
> Lars

Joooh, men hvordan sætter jeg så en fast IP på IIS'en ?

/Peter

Fra : Nederbasse

Dato : 26-09-04 19:00

> Joooh, men hvordan sætter jeg så en fast IP på IIS'en ?
>
> /Peter

Hvordan kommer du i kontakt med server maskinen ?
Ere dit netværk sat op med faste ip adresser fx.
Pc 1 10.0.0.5
pc 2 10.0.0.3 ?

Lars

Lars

Fra : Peter

Dato : 27-09-04 12:05

> Hvordan kommer du i kontakt med server maskinen ?
> Ere dit netværk sat op med faste ip adresser fx.
> Pc 1 10.0.0.5
> pc 2 10.0.0.3 ?
>
> Lars

Det gør jeg ikke (endnu *S*), og det er måske problemet.
Hvordan sætter jeg faste IP-adresser på maskinerne i netværket ?

/Peter

Fra : Nederbasse

Dato : 27-09-04 19:24

> Det gør jeg ikke (endnu *S*), og det er måske problemet.
> Hvordan sætter jeg faste IP-adresser på maskinerne i netværket ?
>
> /Peter

Hvis du har et LAN der fungere kan du vel også komme i kontakt med de andre
maskiner på net værket ellers fatter jeg intet
Du kan sætte en fast ip under egenskaber for din forbindelse
Giv dem forskellig ip, samme subnet og de DNS servere du har fra din udbyder
Har din server ip adresse 10.0.0.20 kan du se dit web på
http://10.0.0.20/detnyeweb/

Lars