Bedste gratis ftp server?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 24-09-04 18:38

Hej, jeg er ved at skulle sætte n ftp server op.

Jeg vil lige høre hvad erfaringerne er der ude?

Gør ikke noget hvis den er gratis

Henrik Silkeborg

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-09-04 19:19

On Fri, 24 Sep 2004 19:37:55 +0200, Henrik (Silkeborg) wrote:

> Hej, jeg er ved at skulle sætte n ftp server op.
> Jeg vil lige høre hvad erfaringerne er der ude?

Til en lille hjemme-FTP på en Windowsmaskine er FileZilla Server ganske
god.

http://sourceforge.net/projects/filezilla

--
Mvh. Lars

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 24-09-04 20:27

Takker.

Fik ikke sagt at det der er vigtigt er at man kan sætte brugeren i grupper
og
så eks. tilføre et drev/disk til gruppen, så det er nemt jo flere brugere
der er...

Kan Filezilla det?

Henrik Silkeborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-04 20:47

"Henrik \(Silkeborg\)" <dk8008@hotmail.com> wrote in

> Fik ikke sagt at det der er vigtigt er at man kan sætte brugeren
> i grupper og
> så eks. tilføre et drev/disk til gruppen, så det er nemt jo
> flere brugere der er...

Prøv at tage et kig på http://www.guildftpd.com/, den kan i hvert
fald lave brugergrupper og tildele drev/mapper helt ned på
brugerniveau.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Mads Bahrt

Dato : 26-09-04 23:43

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> og
> så eks. tilføre et drev/disk til gruppen, så det er nemt jo flere brugere

Ja - det kan filezilla godt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-09-04 21:13

Henrik (Silkeborg) skrev:

> Hej, jeg er ved at skulle sætte n ftp server op.
>
> Jeg vil lige høre hvad erfaringerne er der ude?

Helt sikkert ProFTPd

> Gør ikke noget hvis den er gratis

Det er den og den er også fri.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Calle.

Dato : 25-09-04 00:11

www.sambar.dk
www.sambar.com

--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 00:27

<dk8008@hotmail.com> wrote:

>Gør ikke noget hvis den er gratis

http://cerberusftp.com/ kunne også være et bud

Med venlig hilsen
Jimmy Hansen

Fra : Gevaldi

Dato : 25-09-04 13:15

Henrik (Silkeborg) skriblede:
> Hej, jeg er ved at skulle sætte n ftp server op.
>
> Jeg vil lige høre hvad erfaringerne er der ude?
>
> Gør ikke noget hvis den er gratis

War Ftp er freeware:
http://www.warftp.org/

--
/Gevaldi

Fra : Carsten Matzon

Dato : 26-09-04 07:55

Gevaldi wrote:

> [...]

Den "ultimative" server er ioftpd - http://www.ioftpd.com

---

Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 11:24

Carsten Matzon skrev:

> Den "ultimative" server er ioftpd - http://www.ioftpd.com

Ikke helt enig - den er ikke fri desværre.