Ændre indstillinger på modem?
Fra : KE

Dato : 21-09-04 16:21

Hej NG

Kan man ændre på SpeedStream modem indstillinger i stil med routere?

Altså - jeg har en linksys router som jeg kan ændre i opsætning via dens
IPadresse 192.168.xx.yy. Jeg har ligeledes et TDC ADSL modem - mærket
Speedstream. Kan jeg på nogen måder omkonfigurere dette?

Det drejer sig om at jeg befinder mig i UK og her kræves en G.DMT samt PPPoA
indstilling - kan nogen hjælpe mig?

KE

Fra : KsNa

Dato : 21-09-04 17:35

"KE" <kimkoruperiksen[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Speedstream. Kan jeg på nogen måder omkonfigurere dette?
>
> Det drejer sig om at jeg befinder mig i UK og her kræves en G.DMT samt

Hvorfor er du i UK med et TDCmodem? Modemet tilhøre TDC.
Nej, du kan ikke ændre på modemet og det kan ikke bruges til PPPoA.

Mvh
Kim

Fra : KE

Dato : 21-09-04 17:52

> Hvorfor er du i UK med et TDCmodem? Modemet tilhøre TDC.
> Nej, du kan ikke ændre på modemet og det kan ikke bruges til PPPoA.

TDC opkrævede mig for det = min ejendom.

Det var en skam. Jeg må købe mig et modem herovre så. Nogle der mangler et
modem?

KE

Fra : KsNa

Dato : 21-09-04 21:17

> TDC opkrævede mig for det = min ejendom.

OK

> Det var en skam. Jeg må købe mig et modem herovre så. Nogle der mangler et
> modem?

Næppe, vi låner vel alle et af udbyderen.

Hvilke forbindelser kan man få i UK, og til hvilke priser?

Mvh
Kim

Fra : KE

Dato : 22-09-04 13:33

> Hvilke forbindelser kan man få i UK, og til hvilke priser?

BT som vel svarer til TDC (i forhold til indbyggertal) har flere forskellige
og introducerer til næste år hastighedsbegrænsninger. Pt koster en 512/128
forbindelse ca. 25£.

Der er utrolig mange udbydere, jeg opgav at finde den billigste da der ikke
lige er en adslpriser.dk type website herovre.

Problemet er at de kun leverer USB modem - og derved kan kun en computer
være online. Priserne for modems / routere er lidt dyrere end i DK, men
ellers er det ok.

Hastigheden virker utrolig stabil, desværre er der små afbrydelser (af under
2 sek varighed), men nok til at en dl vil gå ned.

KE