Router spørgsmål
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 21-09-04 08:47

Hvis jeg anskaffer ovenstående, kan jeg så gøre sådan at min server konstant
har den samme IP gennem denne, samtidig med at jeg en gang imellem skifter
andre pcér ud på nettet?..eller får pcérne nye en gang imellem?

DN

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-04 08:58

On Tue, 21 Sep 2004 09:47:20 +0200, "Daniel Nielsen"
<120104152372@esenet.dk> wrote:

> Hvis jeg anskaffer ovenstående, kan jeg så gøre sådan at min server konstant
> har den samme IP gennem denne, samtidig med at jeg en gang imellem skifter
> andre pcér ud på nettet?..eller får pcérne nye en gang imellem?

Ja, du kan konfigurere din server med fast IP-adresse isf. en der
tildeles via DHCP. Alternativt kan man i nogle DHCP-servere lave
en statisk mapning mellem en MAC-adresse og en IP-adresse, sådan
at en bestemt maskine altid får samme adresse tildelt.

-A