forsinket post
Fra : Filip

Dato : 18-09-04 00:06

Hej ng.

Jeg læste for noget tid siden her i gruppen at get2net havde problemer med
deres mailserver, men at det skulle være løst nu. Jeg får altså bare stadig
forsinket post en gang imellem. Er der stadig andre der gør det??

Jeg synes faktisk at det er lidt upassende at de ikke har styr på det.

Filip

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 18-09-04 11:57

Filip wrote:
> [...]
> forsinket post en gang imellem. Er der stadig andre der gør det??
>
> Jeg synes faktisk at det er lidt upassende at de ikke har styr på det.

Skriv en klage til dem ......

Kan ikke se hvad du vil med denne tråde

--
Med venlig hilsen / Best regards
Lasse B. Jensen

Fra : Filip

Dato : 18-09-04 23:46

> Skriv en klage til dem ......
>
> Kan ikke se hvad du vil med denne tråde

Jeg har allerede sendt en klage. Jeg ville bare høre om jeg stod alene med
denne oplevelse.

Filip

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-09-04 23:55

Den Sun, 19 Sep 2004 00:45:45 +0200, skrev "Filip" <filipravn@FJERN
DET MED STORT get2net.dk>:

>Jeg har allerede sendt en klage. Jeg ville bare høre om jeg stod alene med
>denne oplevelse.

Jeg fik en mail fra en tele2adsl-kunde lørdag, den var skrevet 10:58,
jeg fik den først 17:08. Min PC har stået tændt hele dagen, og
afsenderen var ikke hjemme fra kl. 12:30->. Dermed konkluderer jeg at
mailen må have "hængt" i Tele2's system.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-04 01:45

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote in

> [...]
> dagen, og afsenderen var ikke hjemme fra kl. 12:30->. Dermed
> konkluderer jeg at mailen må have "hængt" i Tele2's system.

Hvordan konkluderer du at det er Tele2's system den har hængt i ?
(headers ?)

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-09-04 21:40

Den 19 Sep 2004 00:44:51 GMT, skrev Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk>:

>Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote in

>Hvordan konkluderer du at det er Tele2's system den har hængt i ?
>(headers ?)

Ja, der står "Sendt: lø 18-09-2004 10:58" når jeg åbner mailen.
I mailprogrammets oversigt står der "Modtaget: 18-09-2004 17:08".
PC, var som sagt tændt og på nettet, og sat til at hente mail hvert 5.
minut.
Derfor mener jeg det er Tele2 der har forsinket mailen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-04 14:21

> [...]
> mail hvert 5. minut.
> Derfor mener jeg det er Tele2 der har forsinket mailen.

Det kan ligeså nemt være afsenderserveren.
Prøv at komme med headerne fra mailen, så ka vi hurtigt afgøre det.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-09-04 15:26

Det er afsenderen der har tele2:

From: =?iso-8859-1?Q?Sanne_H=F8jg=E5rd?= <xxxxx@tele2adsl.dk>
To: "Anders og Mie" <xxxxx@xxxxx.dk>
Subject: Friskole
Date: Sat, 18 Sep 2004 10:58:24 +0200

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-09-04 16:25

On Mon, 20 Sep 2004 16:26:01 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

[snip - headers]

Der er ikke meget at klage over hos Uni2, der har modtaget mailen
10:58:15 og afleveret den til B-One 10:58:18.

B-One har derimod været 6+ timer om at behandle mailen. De modtog
den som sagt 10:58:18, sendte den videre til en anden process på
samme server 16:06:32 og derefter igen videre til en anden server
17:07:45.

-A

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-09-04 21:21

Den Mon, 20 Sep 2004 17:25:29 +0200, skrev Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG>:

> [...]
>den som sagt 10:58:18, sendte den videre til en anden process på
>samme server 16:06:32 og derefter igen videre til en anden server

Jeg må nok tage det om tele2 i mig igen.

Fra : H.S.

Dato : 21-09-04 12:09

> [...]
> den som sagt 10:58:18, sendte den videre til en anden process på
> samme server 16:06:32 og derefter igen videre til en anden server

Jeg har også oplevet at B-One var MEGET lang tid om at levere mails i den
forgangne weekend - helt op til 12 timer i lørdags..

Fra : Filip

Dato : 19-09-04 08:19

> [...]
> afsenderen var ikke hjemme fra kl. 12:30->. Dermed konkluderer jeg at
> mailen må have "hængt" i Tele2's system.

Du er heldig at det kun er timer det drejer sig om for dit vedkommene. Jeg
må ofte vente nogle uger på mine mails. Den sidste der kom for sent var
sendt den 18 august, og jeg fik den den 16 september. Når det er så lang
tid, syns jeg det er MEGA træls. Jeg har også misset et par aftaler af samme
årsag.

Filip

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-04 08:17

On Sun, 19 Sep 2004 00:45:45 +0200, "Filip" <filipravn@FJERN DET
MED STORT get2net.dk> wrote:

> Jeg har allerede sendt en klage. Jeg ville bare høre om jeg
> stod alene med denne oplevelse.

Hvis der ikke er noget teknik i det, skulle du have spurgt i
dk.edb.internet.udbydere

-A