Session og cookies
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 31-10-04 20:57

Har lidt problemer med sessions og cookies

Kan ikke sætte nogen af delene, og på Google er stort set det eneste svar
jeg fik, at man skal
placeres session_start() absolut først i scriptet.

Som det ses nedenstående er det også gjort, men lige lidt hjælper det.
Har andre haft samme problem ?
(win XP)

mvh. Jørn

Er der nogen der vil prøve at fyre nedensstående af og se hvad der sker.
-------------------------------------
<php? session_start(); ?>
<?php
print "<p>Your session ID is ".session_id()."</p>\n\n";
?>
---------------------------

Resultat:

Warning: session_start() [function.session-start]:
open(/tmp\sess_34f0cd79dda23bf1563ad8a11bf35698, O_RDWR) failed: No such
file or directory (2) in c:\documents and
settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php on line 1

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session
cookie - headers already sent by (output started at c:\documents and
settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php:1) in
c:\documents and settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php on line 1

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache
limiter - headers already sent (output started at c:\documents and
settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php:1) in
c:\documents and settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php on line 1

Your session ID is 34f0cd79dda23bf1563ad8a11bf35698

Warning: Unknown(): open(/tmp\sess_34f0cd79dda23bf1563ad8a11bf35698, O_RDWR)
failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that
the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on
line 0

Fra : Leonard

Dato : 31-10-04 21:20

Jørn Rasmussen <SLETjoernras@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogen der vil prøve at fyre nedensstående af og se hvad der sker.

Your session ID is 38fbc5268f1e8ef49abe1f665e6e74df

kørt på en apache på linux ... det må være din win xp der driller.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 01-11-04 11:59

Leonard wrote:

> Your session ID is 38fbc5268f1e8ef49abe1f665e6e74df
>
> kørt på en apache på linux ... det må være din win xp der driller.

På en Win 98 virker det Ok, så det må være XP det er galt med.
Håber at finde ud af noget inden jeg går i spåner.

--
/JR

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 31-10-04 22:19

Jørn Rasmussen wrote:

> Warning: Unknown(): open(/tmp\sess_34f0cd79dda23bf1563ad8a11bf35698, O_RDWR)
> failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

det står jo ellers lige her, jeg tror det dir som den prøver at skrive
dine session filer ikke findes...

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-11-04 20:59

Jørn Rasmussen wrote:
> Har lidt problemer med sessions og cookies

[klip]
> [...]
> file or directory (2) in c:\documents and
> settings\jørn\dokumenter\phprod\listing16.1.php on line 1

Hej Jørn

Det tyder på at enten findes det dir, som php forsøger at skrive
sessionsfilen i, ikke, eller også har php ikke skriverettigheder til det.

Da du sidder på WinXP vil jeg umiddelbart tro, at det er første der gør
sig gældende (dir'et findes ikke).

Hvis du kigger i din php.ini, skulle du gerne finde linjen:

session.save_path = /tmp

Den har jeg i min php.ini udkommenteret (sæt ; allerførst i linjen) og
istedet indsat denne linje:
session.save_path = "C:/WINDOWS/Temp"

Og så virker det.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 03-11-04 20:11

Per Thomsen wrote:

> [...]
>
> session.save_path = /tmp
>
> Den har jeg i min php.ini udkommenteret (sæt ; allerførst i linjen) og

Jeg har prøvet det du har foreslået, men tilsyneladende er min XP
upåvirkelig af php.ini omkring dette forhold. Det virkede først da jeg
lavede en tmp mappe i roden (C:\tmp)

Jørn Rasmussen
http://www.farman.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-11-04 18:59

Jørn Rasmussen wrote:
> Per Thomsen wrote:

[klip]

> Jeg har prøvet det du har foreslået, men tilsyneladende er min XP
> upåvirkelig af php.ini omkring dette forhold. Det virkede først da jeg
> lavede en tmp mappe i roden (C:\tmp)

Har du genstartet webserveren? Det skal man vist nok for at ændringer i
php.ini træder i kraft.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 08-11-04 08:19

Per Thomsen wrote:

> [klip]

> Har du genstartet webserveren? Det skal man vist nok for at ændringer
> i php.ini træder i kraft.

Ja - indtil flere gange

/JR