Header ("Location ....
Fra : Lars L Reenberg

Dato : 30-10-04 12:52

Hej NG..
Når mit script er udført vil jeg gerne have at den hopper til en
anden side.

$file_dir = "./upload";
$file_url = "http://127.0.0.1/tekst_billede/upload";

if(isset($fupload)){
copy($fupload, "$file_dir/1.jpg");
header("Location: skriv.php");
}

Hvilket "header("Location: ...." skulle gøre, tror jeg da.
Men jeg får allerede ved start følgende fejl:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at
c:\apache\htdocs\tekst_billede\upload.php:7) in
c:\apache\htdocs\tekst_billede\upload.php on line 13

Nogen der kan forklare mig hvorfor at fejlen allerede kommer nå
siden indlæses, $fupload er jo ikke sat, så den skulle jo springe
if-sætning over?
Og så hvorfor "Header("Location...." ikke fungere!

Mvh Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Fangel

Dato : 30-10-04 15:15

Lars L Reenberg wrote:
> [...]
> by (output started at
> c:\apache\htdocs\tekst_billede\upload.php:7) in
> c:\apache\htdocs\tekst_billede\upload.php on line 13

Fejlen skyldes at hvis man vil sende headere, så skal man ikke sende
noget output før da... altså ingen echo/print, intet uden for php etc...

Dette er pga http-protokollen, og kan ikke laves om... en work-around er
at bruge Output Buffering (OB), men dette er overkill, da du bare lige
kan sikre dig at det der står på linie 7 af upload.php ikke sender sit
output..

Morten Fangel