Hjælp til phpmyadmin :)
Fra : chp

Dato : 30-10-04 09:34

Når jeg går ind hvor jeg har lagt min phpmyadmin (ex.
hjaelp.dk/phpmyadmin), så får jeg denne fejlmelding:

Fejl
MySQL returnerede:

#1045 - Access denied for user: 'root@localhost' (Using password:
NO)

Før kunne jeg bare logge ind og så virkede det, men pludselig var
det slut.. :/

Hvis der er nogle der kan hjælpe bare lidt så ville jeg blive
glad, da min hjemmeside ikke kan udbygges da jeg bruger
phpmyadmin til at lave nye databaser.

Det php-script jeg har på siden nu virker stadigvæk, så den må da
få kontakt med min MySQL...

Har haft phpmyadmin slettet fra ftp, og lagt et nyt ud (samme
version) men det virker stadig ik...

hilsen chp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Fangel

Dato : 30-10-04 10:52

chp wrote:
> #1045 - Access denied for user: 'root@localhost' (Using password:
> NO)
> Har haft phpmyadmin slettet fra ftp, og lagt et nyt ud (samme
> version) men det virker stadig ik...

Så har du jo også slettet den gamle config fil - åben derfor
config.inc.php filen og ret denne til så de får de nye login-info, evt
bare sætter login-typen til cookie eller http, så den spørger dig
istedet for at benytte de værdier der står i config-filen

Morten Fangel

Fra : chp

Dato : 30-10-04 12:59

Morten Fangel wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> evt bare sætter login-typen til cookie eller http, så den spørger dig
> istedet for at benytte de værdier der står i config-filen

hvordan ændrer jeg login-typen til cookie? :)

Fra : Morten Fangel

Dato : 30-10-04 15:12

chp wrote:

> hvordan ændrer jeg login-typen til cookie? :)

Linie 82 af config.inc.php:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie'; // Authentication
method (config, http or cookie based)?

Som du kan se står min til 'cookie', og så for man en pæn lille form at
logge ind via..

Morten Fangel