WebApp framework
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-10-04 16:54

Davs,

Jeg er på jagt efter et "php web application framework" (kan ikke
lige oversætte..) og efter at have spurgt Google, så fandt jeg
rigeligt med frameworks, som ser interessante ud.

F.eks. LogiCreate, binarycloud, phpWebApp, Horde, phpCodeGenie,
Eocene, Echo Web, Aquarium Web og Plankton. Spøjse navne

De ting, som jeg skal bruge er noget i retning af:

- Bruger-administration, opret/ret/nedlæg
- Håndtering af bruger login/logout - sessions
- Nogle pæne, nemme menuer
- Hæderlig dokumentation på frameworket/API'en
- Pæn kode i frameworket - vigtigt, når der skal debugges eller
dokumentationen halter lidt
- Gerne indbygget content management, så andre end kodere kan
lave nye sider

Jeg kan ret godt lide Cacti-brugerfladen (www.cacti.net), men det
er en komplet (halvstor) applikation og det vil nok tage sin tid,
hvis jeg skulle gøre den generisk.

10000 kroners spørgsmålet er om I har erfaringer med nogle af
ovenstående frameworks eller kender til andre, som kunne være
interessante for mig?

Det er selvfølgelig også interessant at høre om dårlige
erfaringer.

--
Stig - remove the 'no's to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-04 18:27

On 2004-10-27, Stig H. Jacobsen <usenet_dk@nonogoth.dk> wrote:
> 10000 kroners spørgsmålet er om I har erfaringer med nogle af
> ovenstående frameworks eller kender til andre, som kunne være
> interessante for mig?

Ingen erfaringer, men hvis du gider skrive et writeup af dine egne og
publicere vil du blive dagens mand i skysovs

- Jacob Atzen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-10-04 18:58

On 27 Oct 2004 17:26:33 GMT, Jacob Atzen wrote:

> Ingen erfaringer, men hvis du gider skrive et writeup af dine egne og
> publicere vil du blive dagens mand i skysovs

Jeg skal gerne lave en opfølgning på min artikel, når jeg har
taget en beslutning.

Dine kriterier er måske cirkus de samme som mine?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-04 19:17

On 2004-10-27, Stig H. Jacobsen <usenet_dk@nonogoth.dk> wrote:
> Jeg skal gerne lave en opfølgning på min artikel, når jeg har
> taget en beslutning.
>
> Dine kriterier er måske cirkus de samme som mine?

De abstrakte af dem i alt fald. God dokumentation og pæn kode er altid
godt at have at gøre med. Hvis du leder efter pæn kode, så kan det være
en ide at undersøge om projektet kører med unittests som en del af
udviklingen. Dette giver ofte pænere kode, der er lettere at bruge.

- Jacob Atzen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-10-04 16:32

On Wed, 27 Oct 2004 15:53:54 +0000 (UTC), Stig H. Jacobsen wrote:

> Jeg er på jagt efter et "php web application framework"

Indtil videre kigger jeg på LogiCreate, som opfylder mange af
mine ønsker. http://www.logicreate.com

Men jeg fandt en side, som opsummerer mange af mulighederne
- hvis man ellers kan finde noget som passer en, så sparer man at
lave en masse kode.

"PHP Application Servers", den ser god ud:

http://www.learninglinux.com/HOWTO/PHP-HOWTO-11.html