Tælle antal gange en fil er blevet
Fra : Martin Clemmensen

Dato : 27-10-04 01:28

Sidder og roder med en lille downloadside hvor jeg gerne vil have en
tællefunktion der tæller hvor mange gange hver enkel fil er blevet hentet.

Dette er jo sådan set nemt nok hvis jeg f.eks. bare giver filnavnet med
i en variabel som f.eks. download.php?filnavn=muh.jpg

Men hvis jeg nu gerne vil give mulighed for at folk kan hente filerne
direkte, altså f.eks. http://minserver/filer/muh.jpg og tælleren så
stadig tæller op? Kan det overhovedet lade sig gøre? Havde selv tænkt på
at det måske kunne ordnes med noget scripting i en .htaccess fil
(apache), men udover det er jeg tom for ideer. Er det overhovedet muligt
når php i bund og grund ikke er "med" når en bruger henter en fil på
denne måde?

Forslag modtages med tak.

vh
Martin Clemmensen
ps: erstat invalid med dk ved direkte mail

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-10-04 05:16

"Martin Clemmensen" <clemme@jir.invalid> wrote in message

> [...]
> udover det er jeg tom for ideer. Er det overhovedet muligt når php i bund
> og grund ikke er "med" når en bruger henter en fil på denne måde?

Nej, du kan nok ikke lave det med PHP, men kig i log-filen for din server
(hvis du har adgang til den).
Så kan du ret let lave en optælling på bestemte filer.

--
Benny

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 27-10-04 07:29