audio-cd information
Fra : Michael Foged

Dato : 24-10-04 10:40

jeg er ved at lave en database over musik cd'r. Men nu skal 200 cd'r så
"proppes" ind i den database, så mit spørgsmål lyder:

Er det muligt ved hjælp af php, at læse sporinformationen fra en
audio-cd, så jeg er fri for at indtaste eks. titler og tider selv? Det
hele foregår direkte på serveren, som jeg har fysisk kontakt med.

Hvis ja, hvordan?

Michael Foged

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 24-10-04 10:43

Fra : Michael Foged

Dato : 24-10-04 12:18

On Sun, 24 Oct 2004 11:42:32 +0200, Anders K. Madsen wrote:

> Du kan vel koble op mod freedb.org for at få sanginformationer osv...
> Men hvordan det hele foregår sådan rent teknisk, er jeg ikke helt klar
> over. Men... FreeDB.org...
>
> Mvh.
>    Madsen

Jo FreeDB.org kender jeg skam godt. Men det er bootlegs, d.v.s.
privatoptagelser af concerter, og mange af dem er ikke registreret i
FreeDB.org

jeg trækker allerede infoen ud af FreeDB.org når den er til rådighed,
og resten får jeg af medie-playerens playliste (.m3u), men det er lidt
omstændeligt manuelt at skulle gemme en playliste for hver cd, og så
køre scriptet til at opdatere databasen.

Michael Foged

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-10-04 10:51

On Sun, 24 Oct 2004 11:39:52 +0200
Michael Foged <spamme@mogif.de> wrote:

> [...]
> audio-cd, så jeg er fri for at indtaste eks. titler og tider selv? Det
> hele foregår direkte på serveren, som jeg har fysisk kontakt med.

Det er godt nok i perl, men kig på Disc-Cover.
http://freshmeat.net/projects/disc-cover/
Det henter informationer, cover billede og andet, laver cover ud fra
det. sætter du den til at outputte i text format, så burde du let kunne
parse det fra php bagefter.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Michael Foged

Dato : 24-10-04 12:29

On Sun, 24 Oct 2004 11:51:27 +0200, Kim Schulz wrote:

> Det er godt nok i perl, men kig på Disc-Cover.
> http://freshmeat.net/projects/disc-cover/

Det er ud til at kunne lette arbejdet en hel del, tak for hjælpen.

Michael Foged