CSS, padding og input - IE vs. Mozilla
Fra : Kim Noer

Dato : 01-10-04 15:21

Davsen der ...

Jeg har nogle dejlige problemer med at få padding til at virke ordentlig i
IE -

..something input{
padding:4px;
}

Firefox/Moz virker korrekt, dvs. den justerer automatisk højde/bredden af
<input> tag'et, hvor IE ikke justerer højde/bredden automatisk. Det virker i
IE hvis jeg sætter højden af input til 100%, men så udvider Firefox/Moz
højden/breddden til 100% af '<td>' tag'et der er rundt om mit <input> tag.
Har jeg nogen mulighed for at lave en work-around i CSS, uden at skulle
teste hvilken browser vi har gang i?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 15:23

"Kim Noer" <kn@nospam.dk>

> [...]

> Har jeg nogen mulighed for at lave en work-around i CSS, uden at skulle

Smid et link og lad os se det in action

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Kim Noer

Dato : 01-10-04 15:33

http://www.noer.dk/gnu/test.html

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-04 20:02

Kim Noer skrev:

>http://www.noer.dk/gnu/test.html

Det er din doctype, der er gal, den du bruger får IE til at gå i
quirks mode og dermed opføre sig anderledes.

Brug
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
og IE vil sikkert visse siden på samme måde som de andre
browsere.
--
Knud

Fra : Kim Noer

Dato : 03-10-04 16:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
> og IE vil sikkert visse siden på samme måde som de andre

Ja, sørmer så, det var heldigvis ikke så svært :).

--
"As the horrendous Black Beast lunged forward, escape for Arthur and
his knights seemed hopeless, when suddenly, the animator suffered a

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 17:28

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har jeg nogen mulighed for at lave en work-around i CSS, uden at skulle

Jeg kan ikke rigtig se at der skulle være noget galt, men har en teori om at
du bør droppe den tabel som din form står i, da MSIE og Firefox ser meget
forskelligt på tabeller og hvordan de er defineret.

Med CSS kan du indsætte formen direkte i dit Html dokument og kalde en <div
class="etellerandet"> uden om formen, hvor du definerer i dit stylesheet
hvordan det skal se ud:
Du kan se en oversigt over de forskellige egenskaber her:
http://www.9am.dk/css/oversigt.asp

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/