Misfarvning i QTVR
Fra : Zafar Iqbal

Dato : 01-10-04 02:07

Hejsa,

Jeg sidder og roder med noget QTVR (bruger Sorensen 3 codec) og har nu
op til flere gange lagt mærke til at baggrundsfarven (som er hvid/meget
lys) ændrer sig drastisk.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorfor den gør det fordi jeg har også
oplevet at det er selve afspilleren som kan finde på at lave nogle
toner om.

På et tidspunkt lavede jeg en html side for at eksperimentere med hvordan
filen bedst kunne fremvises - jeg prøvede mig frem med 2 forskellige
metoder i samme side. Filen var den samme men baggrundsfarven var
markant anderledes.

Nogen som har oplevet/erfaringer med dette??

--

- Zafar Iqbal
---------------------------------------

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-04 07:48

"Zafar Iqbal" <zafar@digital-ray.dkk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder og roder med noget QTVR (bruger Sorensen 3 codec) og har nu
> op til flere gange lagt mærke til at baggrundsfarven (som er hvid/meget
> lys) ændrer sig drastisk.

Hvad er QTVR og hvad har det med html at gøre?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 01-10-04 10:20

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvad er QTVR og hvad har det med html at gøre?

Quicktime VR.

Jeg har implementeret det i noget html, men baggrundstonen
ændrer sig.

Derfor kunne det jo godt tænkes at det havde noget med html at
gøre.

--

- Zafar Iqbal
---------------------------------------

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-04 21:18

Zafar Iqbal wrote:

> [...]
> ændrer sig.
> Derfor kunne det jo godt tænkes at det havde noget med html at

Det skal jeg ikke kunne sige, men muligheden foreligger. Jeg genkendte bare
ikke din forkortelse, derfor mit kontraspørgsmål.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-10-04 21:31

Zafar Iqbal <zafar@digital-ray.dkk> skrev:

> op til flere gange lagt mærke til at baggrundsfarven (som er
> hvid/meget lys) ændrer sig drastisk.

Kom med et link til siden - ellers er det umuligt at se hvad der er
galt!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 02-10-04 23:13

> Kom med et link til siden - ellers er det umuligt at se hvad der er
> galt!

http://www.digital-ray.dk/bg/bg.html

Samme fil bliver vist 2 gange på siden - eneste forskel er metoden
(hvordan de er sat i html) de bliver vist på.

Vær opmærksom på at begge eksempler KAN se ens ud, og at det kan kræve
mange tvunge refreashes før en eller begge ændrer sig.

Jeg kan ikke finde noget om fænomenet på nettet og er begyndt at
mistænke at det måske er driver/afspiller relateret.

--

- Zafar Iqbal
---------------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-10-04 20:09

Zafar Iqbal <zafar@digital-ray.dkk> skrev:

> http://www.digital-ray.dk/bg/bg.html

Hos mig er de to fuldstændig ensartet hver gang. Den åbner
to ensartede Windows Media Player 9 hver gang.

Jeg har også prøvet at lægge den på
http://vebel.dk/test/jabra/bg.htm - giver det nogen forskel hos
dig?

Prøv om

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.digital-ray.dk%2Fbg%2Fbg.html&warnings=yes

kan bringe dig videre!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 04-10-04 00:23

Allan Vebel wrote:
> Hos mig er de to fuldstændig ensartet hver gang. Den åbner
> to ensartede Windows Media Player 9 hver gang.

Hmm.. ok, mystisk.

> Jeg har også prøvet at lægge den på
> http://vebel.dk/test/jabra/bg.htm - giver det nogen forskel hos
> dig?

Du fik vidst ikke lagt mov filerne med :)

--

- Zafar Iqbal
---------------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-10-04 20:42

Zafar Iqbal <zafar@digital-ray.dkk> skrev:

> Du fik vidst ikke lagt mov filerne med :)

Jo, jeg har fået "bg.mov" på 2.404, men jeg kan ikke afspille
den - heller ikke på http://www.digital-ray.dk/bg/bg.html - den
siger ikke en lyd hos mig.

--
Allan Vebel