moz + opera problemer
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-09-04 21:00

Hej gruppe
Hvad er det lige der sker med min side?
Som I kan se rykker det hele til venstre i moz og opera - hvorfor
Alt validerer ok.

link: http://62.121.164.129/regin.index.asp
css: htpp://62.121.164.129/regin/style.css

pft

/ls

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-09-04 21:17

Lasse Skovsager <lasse@skovsager.dk> writes:

> Hvad er det lige der sker med min side?
> Som I kan se rykker det hele til venstre i moz og opera - hvorfor

Nok fordi det er det det skal gøre. IE er ikke så god til CSS.

> Alt validerer ok.

.... undtagen browserne :)

> link: http://62.121.164.129/regin.index.asp

Skulle vare <URL:http://62.121.164.129/regin/index.asp>

Det kan godt være at IE ikke er god til CSS, men den får heller ikke
mange chancer når du starter siden med:
---
<!-- IE Quirks Mode -->
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
---
Derefter kommer der så en DOCTYPE for Strict XHTML 1.0, som er nok
til at sætte både Opera og Mozilla i Strict mode, mens IE stadig
tåger rundt i Quirks mode. Ikke underligt at det ikke ser ens ud.

Fjern de to linjer, så IE 6 kan vise siden så godt som den nu kan,
så kommer den nok tættere på de to andre (og altså korrekt visning).
Derefter skal du så rette CSS'en til det ser rigtigt ud.

/L

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-09-04 21:32

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> så kommer den nok tættere på de to andre (og altså korrekt visning).
> Derefter skal du så rette CSS'en til det ser rigtigt ud.

hmmm....synes ikke det ændre noget?

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-09-04 22:07

Lasse Skovsager wrote:

> hmmm....synes ikke det ændre noget?
>
> /ls

hmm der er en del "fejl" til at starte med sætter du din encoding i et
meta-tag så den ved det er dansk tegnsæt

Dernæst er der et par ting som generelt set er lidt forkerte sådan rent
forståelsesmæssigt: i din css skal .side have margin-left og right være
auto. Det skal ikke være i body! der skriver du kun text-align:center
for IE5's skyld. og i .side skriver du text-align:left så er dit
dokument centreret rigtigt! hvis du vil være helt præcis og absolut
positionere noget senere, så skriv position:relative i .side og der hvor
du vil positionere noget position:absolute, så vil det gøre det i
forhold til dit øverste venstre hjørne af selve hoved div'en (.side))

Dernæst laver du nogle ting som jeg har det lidt svært ved. nemlig i din
"nyheds" sektion, her bruges font-tag'et til at style noget af teksten
resten laves med b og i og en masse breaks. lav headlines. <h3> eks. for
og lister <li> når du "remser" nyheder op. lav din typografi i
stylesheetet. font-weight:bold; etc. og lav mellemrum med padding/margin
istedet for med br.

Puha her er lidt at gå igang med. Får du yderligere probs. så er vi her!

Claus

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 29-09-04 23:10

"Claus Jacobsen" <No@spam_atall.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> istedet for med br.
>
> Puha her er lidt at gå igang med. Får du yderligere probs. så er vi her!

hehe - tak for din fine respons!
Nu skulle de mest graverende fejl i css'en være rettet, men jeg har stadig
problemet i opera og moz :(

/ls

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-09-04 00:19

Lasse Skovsager skrev:

> Nu skulle de mest graverende fejl i css'en være rettet, men
> jeg har stadig problemet i opera og moz :(

Du har fejl i din html-kode: <http://kortlink.dk/btu>

Standardlinks om validering:
Hvordan: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
Hvorfor: