link til folder
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 20:06

Hej,

Jeg har et html dokument på en cd, hvor der er et antal foldere. Hvordan
skal et link i html-dokumentet se ud, hvis man skal åbne for folderen i
windows explorer ved klik?

Det hele ligger i roden på cd-en, men jeg kan ikke være sikker på
drev-bogstavet.

hilsen
Uffe

Fra : Niels

Dato : 30-09-04 05:34

Uffe Kousgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> windows explorer ved klik?
>
> Det hele ligger i roden på cd-en, men jeg kan ikke være sikker på

Der er PHP-Scripts der viser alt indholdet i en mappe!

Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-09-04 07:34

"Niels" <Niels@SPOWeb.dk> wrote in message

> Der er PHP-Scripts der viser alt indholdet i en mappe!

Nu er det til en cd og så kan jeg jo ikke bare smide noget PHP på den, vel ?

hilsen
Uffe

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 30-09-04 12:42

> Nu er det til en cd og så kan jeg jo ikke bare smide noget PHP på den,
> vel ?

Man kunne overveje at linket på cden førte en php-side på internettet
som så lørte det ønskede, men det vil kræve at brugeren har
internetadgang, og fjerner også lidt ideen i at have en cd, hvis det
alligvel skal køres fra internettet.'

--
Simon Moore Højer

Man lærer så længe man lever
Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

www.viborgip.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 02-10-04 09:50

Niels wrote:

> Der er PHP-Scripts der viser alt indholdet i en mappe!
>
> Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

IE har det jo med at kunne vise sådan noget fra starten, så det eneste
du skal gøre er at lave et normalt link til selve folderen og ikke til
nogen fil! <a href="./eksempler/">eksempler</a>

så åbner den underfolderen eksempler og viser indholdet!

Claus

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-10-04 10:46

Claus Jacobsen <No@spam_atall.dk> wrote in

> [...]
> nogen fil! <a href="./eksempler/">eksempler</a>
>
> så åbner den underfolderen eksempler og viser indholdet!

Det er ikke noget IE har noget med at gøre. Det er noget den enkelte
webserver er sat op til!

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-04 11:56

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> Det er ikke noget IE har noget med at gøre. Det er noget den enkelte
> webserver er sat op til!

Prøv at læse det første indlæg i tråden én gang mere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-10-04 12:13

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:415E894E.2271
@kimludvigsen.dk:

> Prøv at læse det første indlæg i tråden én gang mere.

Okay, okay. Andre browsere har samme funktionalitet.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 16:00

"Claus Jacobsen" <No@spam_atall.dk> wrote in message

> IE har det jo med at kunne vise sådan noget fra starten, så det eneste
> du skal gøre er at lave et normalt link til selve folderen og ikke til
> nogen fil! <a href="./eksempler/">eksempler</a>

Perfekt, mange tak.

hilsen
Uffe