Max post
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-09-04 12:40

Hej NG

Findes der et max-antal form felter som kan blive sendt via POST i en
browser?

Jeg tænker både på antal af felter, men også på indhold.

Altså er det muligt at sende flere tusinde form felter?

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 28-09-04 13:18

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> wrote in news:41594d89$0$55827
$14726298@news.sunsite.dk:

> Findes der et max-antal form felter som kan blive sendt via POST i en
> browser?

Jeg kan ikke lige finde noget i HTTP protokollen, men det kan være de
enkelte browsere har begrænsning. Det er nok desværre noget du må prøve dig
frem med.

> Jeg tænker både på antal af felter, men også på indhold.
>
> Altså er det muligt at sende flere tusinde form felter?

Sikkert, men serveren har nok en indbygget begræsning i hvor meget POST
data den vil modtage. PHP's standardbegræsning er vist på fire mb (kan
ændres i php.ini).

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 28-09-04 13:32

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> [...]
>
> Jeg tænker både på antal af felter, men også på indhold.
>
> Altså er det muligt at sende flere tusinde form felter?

Der findes ikke noget i HTTP protokollen der begrænser længden af en
POST operation (http://www.w3.org/Protocols/Specs.html).
Men de fleste webservere er konfigureret til kun at acceptere en vis
mængde data i en POST operation, ellers ville det være alt for nemt at
lægge serverne ned.

/Hans

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-09-04 07:13

hal@no_spam_statsbiblioteket.dk wrote:

> Der findes ikke noget i HTTP protokollen der begrænser længden af en
> POST operation (http://www.w3.org/Protocols/Specs.html).

Tak til jer begge to for jeres svar.
Jeg har heller ikke kunnet finde noget i specsne.

Men det må formodes at både browser og server har deres begrænsninger.
Og det vil jeg undersøge nærmere, så jeg kan får overtalt at en kæmpe
form skal splittes ud i mindre forms.

Takker

--
Martin Hintzmann Andersen