En del netværks problemer.......
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 14-05-01 18:26

har jeg efterhåndet fået efter at have sagt ja til et netværks projekt med 4
computere, så jeg håber at I kan besvare nogle af mine løsninger.

Netværket ser således ud og alle er forbundet med BNC netværks kabel :

Computer 1 :
AMD 300 MHz / 64 MB ram
Win98SE
DOS baseret Concorde
Lasat ISDN modem med Cybercity abbono.
Fil server samt backup program.

Computer 2 :
AMD 300 MHz / 64 MB ram
Win98SE
Kasseapparts program (bruges til at opdatere/konfigurere taster på
kasseapparatet)

Computer 3 :
Bærbar
P3 550 MHz / 64 MB ram
Win98SE
Kasseapparts program (bruges til at opdatere/konfigurere taster på
kasseapparatet)

Computer 3 :
Bærbar
P1 200 MHz / 64 MB ram
Win98SE

Problemer :
Netværket er hammer ustabilt, og flere af computerne kan ikke se hinnanden,
men sagtens pinge hinnanden

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 14-05-01 18:32

Hej
Det med stabiliteten ved jeg ikke.
For at finde de andre computere kan du vælge "start - søg - computer" og så
søge efter computerne der. (navnet du har angivet i "identifikation under
netværk) Hvis og når du så finder computerne der kan du oprette genveje til
dem på dit skrivebord. Så kan du ihvertfald altid finde dem der.
Håber det hjalp lidt.
Jakob Baunsgaard

Fra : Dan Mortensen

Dato : 14-05-01 18:49

On Mon, 14 May 2001 19:32:21 +0200, "Jakob Baunsgaard"
<jakob.b@privat.dk> wrote:

> [...]
>netværk) Hvis og når du så finder computerne der kan du oprette genveje til
>dem på dit skrivebord. Så kan du ihvertfald altid finde dem der.

Der kan gå op til ca 40 minutter inden de kommer af "sig selv".

/Dan MOrtensen