Spg. fra en ny begynder - farve på links ?~
Fra : Peter Jensen

Dato : 21-09-04 19:40

Jeg har lavet en lille hjemmeside, men links til et par under sider. Disse
links er <a href=..........></a>

Det fungerer fint, men når jeg er kommet retur til hovedsiden er farven
skiftet på disse links, formentligt pga. noget med cookies.

Kan man ikke lave det således at farven på links forbliver den samme ? Hvis
JA, hvordan ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-09-04 20:01

Peter Jensen skrev:

>Det fungerer fint, men når jeg er kommet retur til hovedsiden er farven
>skiftet på disse links, formentligt pga. noget med cookies.

Nej ikke cookies, det er browserens default indstillinger, der
gør det medmindre man specifikt skriver noget andet.

Brug css til det, men tænk dog på, at det kan være en fordel at
sidens brugere kan se om de har klikket på et link eller ej.

Se http://html.dk/tutorials/css/lektion6.asp
--
Knud

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-09-04 20:08

Peter Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> ...Kan man ikke lave det således at farven på links forbliver den samme ?
Hvis
> JA, hvordan ?
>
> Tjek http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp og læs evt. hele
tutorialen på http://www.html.dk/tutorials/css/

Der er masser af læsestof både på http://html.dk/tutorials/ men også på
http://hjemmesideskolen.dk/

God fornøjelse....

Med venlig hilsen

Dennis Munding

http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/ (en side lavet i frames)
http://mundings-memorial.dk/ (også i frames)
http://mundings-test.mundings-memorial.dk/ (videreudviklet version af
mundings-memorial.dk)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-04 14:47

> [...]
> skiftet på disse links, formentligt pga. noget med cookies.
>
> Kan man ikke lave det således at farven på links forbliver den samme ? Hvis

Set denne her kode ind i <head></head> ::
a:link {
   color: DIN FARVE;
}
a:visited {
   color: DIN FARVE;
}
a:active {
   background-color: DIN FARVE;
}
a:hover {
   color:DIN FARVE;
}

Der hvor der står: DIN FARVE... Skriver du koden på den farve du vil have!
feks: a:link {
color: blue;
}

Forstod du det??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-04 16:24

Daniel Andersen skrev:

>a:link {

>a:visited {

>a:active {

>a:hover {

Rækkefølgen skal være
link
visited
hover
active
ellers vil det ikke virke i alle situationer.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 19:14

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> hover
> active
> ellers vil det ikke virke i alle situationer.

En "klassisk" huskeregel, desværre på engelsk: LoVe, HAte, Family (og
så har vi også :focus med).

--
Henrik