html4/css background problem
Fra : Poul Freeman

Dato : 19-09-04 23:18

Hej,

Er der nogen der gider kaste et blink på denne HP:
   http://www.heko.dk/~maj/purple2/index.htm
med css fil:
   http://www.heko.dk/~maj/purple2/css-layout.css

Jeg har 2 problemer:

Det første problem er at, bredden er størrere end siden. Det stammer fra
   div.leftbackground
, hvor jeg har sat
   width: 111px;
som svarer til 3*37 pixels, som er bredden af 3 kasser.

Man kunne sikkert "løse" problemet ved at angive, at der ikke måtte
laves sliders, men det er lidt et grimt hack synes jeg. Kan det løses på
anden vis?

Det andet problem er, at jeg gerne vil have browserne til at tegne de
lyse lela kasser fra (x,y)=(111,111) regnet fra bunden venstre hjørne og
ikke fra toppen venstre hjørne.

Hvis man kan få tegnet div.leftbackground og div.rightbackground fra
bunden venstre hjørne, så ville samlingen af kasserne ske i toppen af
siden, og ikke lige over div.bottombackground, hvor man ligger meget
mærke til det.

Så kan det lade sig gøre, uden at bruge tabeller?

På forhånd tak=)

Poul

Fra : Poul Freeman

Dato : 20-09-04 00:30

Det første problem har jeg nu fået løst.

Ved at ændre rækkefølgen af mine <div> i index.htm, så tegner jeg nu
alle baggrundne fra samme udgangspunkt, og width: 100% går nu godt=)

Men det andet problem med bede browserne om at tegne fra bunden-venstre
hjørne istedet for toppen-venstre hjørne er stadig uløst.

Poul