Target div id="content"
Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-09-04 16:49

Kan det lade sig gøre, at sætte et target til content, hvis man har lavet et
div, der ser sådan ud:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-04 17:18

Lasse Madsen wrote:
> Kan det lade sig gøre, at sætte et target til content, hvis man har
> lavet et div, der ser sådan ud:

Nej, du kan med target kun dirigere et link til en ramme. Du må derfor inde
i din div lægge en iframe, som du kan åbne linket i.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-09-04 17:18

> Nej, du kan med target kun dirigere et link til en ramme. Du må derfor
inde
> i din div lægge en iframe, som du kan åbne linket i.

Du har vel ikke et link il, hvor jeg kan lære mere om iframes?

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-09-04 17:30

"Lasse Madsen" <lass1987@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> inde
>
> Du har vel ikke et link il, hvor jeg kan lære mere om iframes?

Har fundet et på:
http://www.soege.dk/iframe_toturial.htm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-04 17:51
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-09-04 22:41

Lasse Madsen skrev:

> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> inde

> Du har vel ikke et link il, hvor jeg kan lære mere om iframes?

Du skal være opmærksom på at iframes har alle de samme negative
egenskaber som frames.

Hvis du vil udover disse skal du bruge den div-løsning du var igang med,
og så kombinere med serverside include - det er lidt tungere at komme
igang med, men det er virkelig tidsinvesteringen værd i det lange løb!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-09-04 10:55

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vil udover disse skal du bruge den div-løsning du var igang med,
> og så kombinere med serverside include - det er lidt tungere at komme
> igang med, men det er virkelig tidsinvesteringen værd i det lange løb!

Jamen jeg kender allerede til PHP, men jeg ved ikke lige, hvordan du vil
putte siderne derned i vha. include eller require?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-09-04 19:47

Lasse Madsen skrev:

> "Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg kender allerede til PHP, men jeg ved ikke lige, hvordan du vil
> putte siderne derned i vha. include eller require?

Jeg ville lave en div og include siden. Det er den metode jeg bruger på
praktisk talt alle mine projekter.

Man skal loade en ny side for at få nyt indhold, men al den stund
billeder caches er det en mikroskopisk forskel i forhold til iframes/frames.

Hvis man gerne vil have iframe-effekten af et vindue med overflov
includer man i en div med defineret størrelse og overflov:auto (som på
en del sider på http://phonixfolk.dk), og hvis man går ind for fuld
scroll-funktionalitet og fuld sidelængde så lader man div'en udfolde sin
længde tilpasset til sideindholdet (som på http://www.andersen.sdu.dk -
siderne).

Begge ovenstående sites includer alt sideindhold i en "skabelon" af menu
m.m. vha. php.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-09-04 20:59

> Man skal loade en ny side for at få nyt indhold, men al den stund
> billeder caches er det en mikroskopisk forskel i forhold til
iframes/frames.

Så du vil altså ikke sige, at det kan betale sig eller hvad?
Hvordan vil du lave linksene?
Kan man så ikke lave en MySQL-database, hvor siderne er i, altså alle
HTML-tagsene osv., eller kan man ikke det i PHP?

> [...]
> en del sider på http://phonixfolk.dk), og hvis man går ind for fuld
> scroll-funktionalitet og fuld sidelængde så lader man div'en udfolde sin

Jeg holder på den med http://www.adersen.sdu.dk, men hvordan er det, du vil
sige, den er lavet?

> Begge ovenstående sites includer alt sideindhold i en "skabelon" af menu
> m.m. vha. php.

Hvad er forskellen på require og include?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-09-04 06:16

Lasse Madsen skrev:

> iframes/frames.
>
> Så du vil altså ikke sige, at det kan betale sig eller hvad?

Jo, det kan absolut betale sig at undgå iframe og frame så man ikke har
alle problemerne med søgemaskinerne!

> Hvordan vil du lave linksene?

Afhængigt af hvordan siden laves - på Andersen Centret har vi en
omfattende "maskine" kørende som sørger for det rigtige indhold
afhængigt af hvad der står i adresselinien, men du kan starte med et
system med index.php?side=forside sådan som fx Bertel har gjort det på
Fiduso http://www.fiduso.dk

> Kan man så ikke lave en MySQL-database, hvor siderne er i, altså alle
> HTML-tagsene osv., eller kan man ikke det i PHP?

Det kan man godt, jo.

> Jeg holder på den med http://www.adersen.sdu.dk, men hvordan er det, du vil
> sige, den er lavet?

med

<?php include('indholdssiden med adresse');

(og så er der også en include til menuen og et par stykker mere rundt om
kring)

> Hvad er forskellen på require og include?

ikke ret stor, se evt detaljerne på www.php.net/include, og så når vi
over i de ting som du også kan få besvaret ved at kigge i php-gruppen:
dk.e.i.w.serverside.php

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-09-04 06:49

Jesper Brunholm skrev:

> ikke ret stor, se evt detaljerne på www.php.net/include, og så når vi
> over i de ting som du også kan få besvaret ved at kigge i php-gruppen:
> dk.e.i.w.serverside.php

- og det ser jeg først nu at du har helt styr på. Det er pænt gjort at
skrive det når man ændrer en tråds FUT / XFUT forhold, så andre ved hvor
de skriver henne, og evt kan nøjes med at fortsætte i en gruppe i stedet
for - som her, at tråden skal løbe i to grupper

Jeg har kun sendt denne til .php gruppen.

mvh

Jesper Brunholm