Grafik på frontpage hjemmeside væk efter u~
Fra : Lars Præcius

Dato : 23-10-04 16:07

Har udarbejdet min hjemmeside www.praecius.dk i frontpage. Kunne
ikke uploade den herfra, så jeg har brugt et FTP program der
hedder MiFiles. Alt virker fra mit eget drev. Men efter upload er
det eneste der ikke fungerer på siden de grafiske elementer.
Hvordan får jeg dette til at virke?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 23-10-04 18:32

Lars Præcius wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> hedder MiFiles. Alt virker fra mit eget drev. Men efter upload er
> det eneste der ikke fungerer på siden de grafiske elementer.

Du kan uploade fra Frontpage med ftp.
I frontpage ligger grafik jo som regel i imagesmappen, får du
udgivet den?

Fra : Lars Præcius

Dato : 23-10-04 21:04

> Du kan uploade fra Frontpage med ftp.
Desværre ikke. Måske jeg gør det forkert? Har prøvet "åbn websted" og
også "tilføj ftp steder". Kan ikke få forbindelse denne vej.
Har også prøvet at importere siden. Det kan jeg godt. Har herefter
tilføjet temaet igen og prøvet at "udgive web". Igen fejlmeddelelse.
> I frontpage ligger grafik jo som regel i imagesmappen, får du
> udgivet den?
Ja. Uploadede først det hele til public mappen på serveren. Dvs. at
imagemappen lå som en undermappe til public. Placerede også øvrige
filer i public. Alt virkede undtagen de grafiske elementer. Prøvede
derefter at gemme det hele direkte under public uden at bruge en image
mappe. Det virkede også fint i frontpage, indtil jeg uploadede dette

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-10-04 21:10

Hvilken version af FrontPage benytter du?
Det er ikke alle versioner, der kan uploade via FPs eget FTP-program.
Desuden er man meget afhængig af om webserveren er konfigureret således at
man let og elegant kan uploade til siden.
Derfor er det lettere at man anvender fp-uploading til et websted, hvor
udbyderen tilbyder FP-extensions - her er der ikke så meget der kan gå galt
(uden at jeg vil hævde at det hele er problemfrit hos alle webudbydere).

Det er min erfaring at upload med ftp- FrontPages egen (fra 2003) éller med
andre FTP-klienter kan være en særdeles tidskrævende og trættende
beskæftigelse.
--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-04 01:22

Du har glemt at uploade _derived folderen.

Fra : Lars Præcius

Dato : 24-10-04 13:12

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Du har glemt at uploade _derived folderen.
Kan ikke umiddelbart se denne folder når jeg åbner en kopi af min
hjemmeside på mit c: drev. Hvor opretter FP den og hvad er den til?
Har anvendt et af de temaer FP indeholder, da jeg endnu ikke er så
skrap til HTML. Måske min server har problemer med temaer? Bruger
www.cliche.dk som webhotel.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-04 16:24

Den er der hvor du har dine øvrige web filer. Som default kan du ikke
se den i Frontpage.
Temaer giver ikke problemer på serveren selvom den ikke understøtter
FP extensions.

Fra : Lars Præcius

Dato : 25-10-04 07:56

> [...]
> se den i Frontpage.
> Temaer giver ikke problemer på serveren selvom den ikke understøtter
Du er en klog mand. Gik ind i stifinderen og krydsede vis skjulte filer
til og vupti, der var de Så nu virker det, næsten... Kan ikke åbne
et par af mine sider, men måske jeg ikke har uploaded det hele da mit
gamle modems hastighed får min upload til at afbryde med timeout. Får
fiber om et par uger og hurra for det. Men endnu en gang tak for
hjælpen.

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 26-10-04 10:46

"Lars Præcius" <praecius@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> Kunne ikke uploade den fra FP, så jeg har brugt et FTP program der
> hedder MiFiles.
> --

Et lille sidespørgsmål ?? Hvorfor bruger du ikke bare IE til
at uploade med. Det er så nemt. ;0)

Mvh Marianne