er_du_klog 1052
Fra : LIP

Dato : 23-10-04 09:18

Kan man i Frontpage lave login/password til et særligt VIP-område på et
site?
Det er meningen, at webmaster tildeler disse særlige brugere adgang til
nogle undersider på sitet. Det er altså ikke meningen, at de selv skal kunne
oprette/tilmelde sig.
Kan det laves med FP? Eller skal der anvendes et script? I givet fald, hvor
finder jeg det?

Med venlig hilsen
LIP

Fra : Fynbo

Dato : 23-10-04 09:48

"LIP" <lars@vienxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne
> oprette/tilmelde sig.
> Kan det laves med FP? Eller skal der anvendes et script? I givet fald,

Kig lidt på det her..

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/password.htm

Fynbo

Fra : LIP

Dato : 23-10-04 10:09

Super!!! Tak for hurtig hjælp.

LIP

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-10-04 18:33

Ja! -Det behøver ikke anvendes et script, hvis udbyderen understøtter det.
--
ahw

"LIP" <lars@vienxx.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man i Frontpage lave login/password til et særligt VIP-område på et
> site?

[..]

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 23-11-04 14:40

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]

> [..]

> ahw - du skriver ikke hvordan. Det ville være dejligt, hvis du lige ville
fortælle hvordan. Jeg har prøvet det, men kan ikke lige huske hvordan.

Hilsen Lillian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-11-04 18:33

Det er meget enkelt og svært - hvis du har FP 2002 eller FP2003 skal du
online og gå ind i serverfunktionen -her vil det så være muligt at lave en
sådan adgangskode til forskellige mennesker -enten i hovedwebbet eller ved
at fremstille et subweb, hvor man giver rettigheder til folk - men pas på:
man bør sikre sig at administratorerne også har adgang, ellers kan man
risikere at lukke sig selv ude.

Jeg kan henvise til FrontPage step by step, der svjh har et par afsnit om
dette.
--
ahw