Frontpage blander sig
Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-10-04 22:50

Hej

prøver på bedste beskub at vedligeholde en hjemmeside men frontpage
gør det ikke nemt for mig..

Problemet er at jeg på et tidspunkt oprettede en billedgalleri med FP,
dette blev så manuelt flyttet over i et andet html dokument fordi FP
fucker grafikken up hvis jeg forsøger at lave det direkte i den fil
det blev puttet ind i..

Så langt så godt, galleriet blev sat til at pege på nogle billeder der
lå i en mappe der hed /uge36, pga. en beklagelig fejl var billederne
fra uge 37, jeg omdøbte biblioteket og ændrede alle html links i
uge37.htm filen til at pege på /uge37

Dette virker også fint nok men nu fungerer det sådan at hver gang jeg
åbner FP så lægger den en gammel kopi ind i stedetfor min uge37.htm,
altså den hedder stadigvæk uge37.htm men nu er alle linkene
"opdateret" til igen at pege på uge36 biblioteket..

Jeg har ikke engang åbnet den pågældende fil men det er ligeså sikkert
som ammen i kirken at hvis jeg har haft FP åben er jeg nødt til at
kopiere fra min backup for ellers virker det ikke...

SÅ er det naturlige spm. jo hvorfor fanden FP tilsyneladende blander
sig i en fil jeg ikke engang har åbnet og jeg har endda prøvet at
skrivebeskytte filen men den overskrives alligevel..

Nogen der har en ide til hvordn jeg får FP til at lade være med at
fucke up og lave om på mine filer selvom jeg ikke har bedt om det ?

Henrik

Fra : Fynbo

Dato : 16-10-04 08:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har en ide til hvordn jeg får FP til at lade være med at
> fucke up og lave om på mine filer selvom jeg ikke har bedt om det ?

Prøv at slette ALLE filer i ALLE _vti_cnf mapperne..
Det har jeg gjort et par gange når min har lavet samme nummer.

Fynbo

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-10-04 17:17

On Sat, 16 Oct 2004 09:39:17 +0200, "Fynbo" <Fynbo@t.dk> wrote:

>Prøv at slette ALLE filer i ALLE _vti_cnf mapperne..
>Det har jeg gjort et par gange når min har lavet samme nummer.

De der filer i de mapper er det kun nogen FP bruger ? Altså jeg
spørger fordi jeg helst ikke vil slette nogle filer som gør at siden
ikke virker...

Henrik

Fra : Fynbo

Dato : 16-10-04 18:08

> De der filer i de mapper er det kun nogen FP bruger ? Altså jeg
> spørger fordi jeg helst ikke vil slette nogle filer som gør at siden
> ikke virker...
>
> Henrik

Ja..
Det er Frontpage's backup filer..Dem kan du roligt slette.
Det er nok dem der laver ged i det...
MEN KUN DEM I _VTI_CNF...

Fynbo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-04 14:12

Det er nu ikke backup filer men metadata filer for de rigtige filer.
Kan normalt ikke anbefales at slette.

PS. Metadata = data om data.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-04 14:16

Det lyder som om du omdøbte folderen i Windows Explorer i stedet for
at gøre det i FP som du bør så den selv kan rette links.
I egenskaber for billedgalleriet ændrer du til uge37 folderen.