Frontpage 200 og SP2
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 27-09-04 12:57

Nedestående spørgsmål har jeg stillet i et andet forum (kandu.dk)
men endnu ikke fået et svar der hjælper mig.
Prøver så her med en lidt anden tekst.

Efter jeg har installeret SP2 som forøvrigt gik godt, får jeg når
jeg åbner min hjemmeside i Frontpage og aktiverer knappen: > Vis
i Web-browser < en advarsel lige under adresselinien som siger
meget forkortet > Internet Explorer har begrænset denne fil i at
vise aktivt indhold, osv. osv.

Jeg kan så fjerne denne advarsel ved at klikke på advarselslinien
og aktive > Tillad blokeret indhold <
Men den popper op hver gang jeg vil åbne Hjemmesiden fra
Frontpage.

Samme advarsel kommer ikke når jeg logger mig på nettet gennem
min opkaldsforbindelse til TDC.

Jeg kan selvfølgelig leve med denne "ulempe" men hvis den kan
deaktiveres uden at min sikkerhed sættet over styr
ville det være at foretrække.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-04 20:08

Det kan slås fra på bekostning af sikkerhed. I Tools | Internet
options | advanced | Security.

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 28-09-04 07:27

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Det kan slås fra på bekostning af sikkerhed. I Tools Internet
> options advanced Security.

Jamen - det forstår jeg ikke.
Hvilken sikkerhed og på hvilket tidspunkt?

Den omtalte advarsel fremkommer kun når jeg vil se min Hjemmeside på
PCéren.

Når jeg logger mig på nettet normalt vises advarslen ikke, heller ikke
når jeg ser min egen Hjemmeside.

Hvis jeg vil slå den fra i Tools Internet options advanced Security
hvordan gør jeg så det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-04 19:26

Se inline.

On 28 Sep 2004 06:27:29 GMT, Jørgen Graae Jensen <jona@jensen.mail.dk>
wrote:

>Hvilken sikkerhed og på hvilket tidspunkt?

Din sikkerhed og tidspunktet er når du eventuelt kører et skadeligt
script du har fået med f.eks. en html mail.
Det skal dog siges at risikoen ikke er så stor og specielt ikke hvis
du har en opdateret Antivirus.

>Den omtalte advarsel fremkommer kun når jeg vil se min Hjemmeside på
>PCéren.

Som sagt er det også det den er beregnet til.

>Når jeg logger mig på nettet normalt vises advarslen ikke, heller ikke
>når jeg ser min egen Hjemmeside.

Advarslen gælder kun filer der ligger lokalt, ikke på en Server.

>Hvis jeg vil slå den fra i Tools Internet options advanced Security
>hvordan gør jeg så det?

Fjern afkrydsningen ved det punkt der omtaler active scripts i lokale
sider.

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 28-09-04 15:19

For at komme videre prøvede jeg at geninstallere min Frontpage 2000,
måske det ville bevirke at jeg fik løst mit "problem" med IO.

Her oplevede jeg i slutningen af installationen et pop-op vindue som
meddelte - der er ikke adgang til Configuration af Windows
Web-Server -

Siger det nogle af de kloge hoveder derude hvor jeg skal sætte ind?

Skal måske oplyse at jeg har prøvet at åbne Hjemmesiden i andre
Browsere direkte på min PCér og alle virker som de skal, ingen
advarsler overhovedet.

Håber virkelig at få hjælp.