Frontpage og CSS
Fra : Munk-Jensen

Dato : 26-09-04 23:11

Hvis jeg forsøger at indsætte noget CSS kode i Frontpage og ønsker at se
resultatet i "normal-vinduet" eller "eksempel-vinduet" så får jeg en besked
der siger noget med at min browser ikke understøter div. web-standarder.

Kan jeg løse dette problem så jeg kan ses CSS i frontpage som "WYSIWYG"?
Jeg har Frontpage 2000 - og hvis problemet ikke kan løses, vil jeg gerne
vide om det hjælper at anskaffe sig en nyere udgave af Frontpage.

På forhånd mange tak!
Mvh
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-04 00:23

Nu skriver du ikke hvad du gør, så det er lidt svært at hjælpe dig,
men ikke alt kan vises i preview vinduet så vælg Previev in Browser i
stedet.

Fra : Munk-Jensen

Dato : 27-09-04 22:49

> Nu skriver du ikke hvad du gør, så det er lidt svært at hjælpe dig,
> men ikke alt kan vises i preview vinduet så vælg Previev in Browser i
> stedet.

Jeg indsætter noget css-kode i html-vinduet. En css-kode jeg har fundet på
en hjælpeside vedr. html og css m.m. Denne kode ønmsker jeg så at kunne se
løbende som "WYSIWYG" imens jeg prøver mig frem med div. ændringer,
rettelser og tilføjelser i koden. For mig et dette den bedste måde at lære
den slags på, da jeg så hele tiden kan se i "eksempel-vinduet" hvad jeg gør
rigtigt og hvad jeg gør forkert.

Mvh
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-09-04 06:25

Der er intet her der hjælper. Et link ville hjælpe.

On Mon, 27 Sep 2004 23:49:14 +0200, "Munk-Jensen"

Fra : Munk-Jensen

Dato : 29-09-04 19:45

> Der er intet her der hjælper. Et link ville hjælpe.

Hej Jens og tak for dine hurtige svar!
Jeg går ind på denne side:
http://webhost.bridgew.edu/etribou/layouts/skidoo/index.html og vælger "vis
kilde" - derefter indsætter jeg koden fra denne side i html-vinduet i mit
Frontpage program. Det er ikke noget jeg gør for at stjæle, men for at
forsøge at lære lidt om css ved at prøve mig frem. F.eks. vil jeg forsøge om
jeg kan tilføje eller fjerne elementer, lave om på størrelser og farver
m.m. - ved du om jeg kan gøre dette i Frontpage (altså med hurtig visning i
"normal" og/eller "eksempel-vinduet"?

Mvh
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-04 18:13

Det er ikke nok med selve html "sourcen" du er også nødt til at hente
de anvendte stylesheets for at kunne gøre som du ønsker.

Jeg vil i stedet anbefale at du følger en CSS tutorial som f.eks. den
http://html.dk/
Det vil du få meget mere ud af end at springe ud hvor du ikke kan
bunde, og selvfølgelig vil du kunne se resultatet af at bruge CSS i
Frontpage.

On Wed, 29 Sep 2004 20:45:06 +0200, "Munk-Jensen"

Fra : Munk-Jensen

Dato : 02-10-04 22:02

> Det er ikke nok med selve html "sourcen" du er også nødt til at hente
> de anvendte stylesheets for at kunne gøre som du ønsker.

Tak for forklaringen, så er det jo ikke så underligt, at jeg ikke kan få det
til at "opføre sig" som jeg ønsker. Jeg går ikke ud fra, at man sådan uden
videre, kan hente disse stylesheets fra siden, lige så let som html-koderne?
De er vel skjulte eller beskyttede på en eller anden måde?

> [...]
> Det vil du få meget mere ud af end at springe ud hvor du ikke kan
> bunde, og selvfølgelig vil du kunne se resultatet af at bruge CSS i

Jeg har været der inde og snuse lidt rundt og det ser, som du skriver, ud
til at være et sted hvor en nybegynder som jeg kan lære en del. Jeg tænkte,
at jeg måske kunne skyde en "genvej" ved at hente koderne til en fiks og
færdig side ned, og så forsøge at lege lidt med det efterfølgende, men det
er nok ikke muligt så.

Jeg takker igen for din hjælp og din tålmodighed med endnu en nybegynder

Mvh
Morten