rullemenu
Fra : Betina & Claus Niels~

Dato : 20-09-04 19:22

kan nogen fotælle hvordan man i wysiwyg kan lave en rulle menu, jeg har
forsøgt at følge vejledningen i "hjælp" "Oprette en hyperlinkoversigt vha.
kategorier" men det lykkes ikke for mig.

Kan nogen hjælpe, det behøver ikke laves i dette punkt, hvis det kan gøres
anderledes, men skal være en "drop down menu"

Mvh
Betina

Fra : Inferno

Dato : 20-09-04 20:37

"Betina & Claus Nielsen" <claus@NOSPAMmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan nogen hjælpe, det behøver ikke laves i dette punkt, hvis det kan gøres
> anderledes, men skal være en "drop down menu"

Hejsa

Jeg bruger dette super program til at lave de menuer med,
det er billigt og super godt
http://www.sothink.com/webtools/dhtmlmenu/index.htm

Inferno

Fra : Jan

Dato : 21-09-04 11:47

> Hejsa
>
> Jeg bruger dette super program til at lave de menuer med,
> det er billigt og super godt
> http://www.sothink.com/webtools/dhtmlmenu/index.htm
>
> Inferno
>Hvordan fungerer det - har hentet en demo - men hvordan får jeg det til at
>virke på en allerede eksisterende hjemmeside jeg har lavet med Frontpage

Jan

Fra : Inferno

Dato : 22-09-04 18:01

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message

> Jan

Du kan lave en java fil som du includer der hvor menuen skal være.

Inferno

Fra : Pia Valencia

Dato : 08-10-05 09:46

Inferno wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Hejsa
>
> Jeg bruger dette super program til at lave de menuer med,

Jeg ved godt det er lang tid siden du har skrevet dette inlæg men om ikke andet
kunne det jo være at der var andre der kunne svarer på mit spørgsmål.

Jeg har lavet en rullemenu i ovenstående program men hvordan får jeg det ind på
min htlm side? jeg arbejder i GoLive og har gemt alt derinde, filerne hedder
js. og GoLive vinger dem af uden fejl, men hvilke kode eller hvordan får jeg
det ind på index.html side?

Pia

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-10-05 15:14

måske du skulle prøve en relevant gruppe, hvor også GoLive
kan behandles - i denne gruppe er hovedsigtet folk med
FrontPage.
Prøv fx dk.edb.internet.webdesign

--
ahw

"Pia Valencia" <mail@lac-webdesign.com> skrev i en
meddelelse news:43478731$0$49017$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ulrik Friis

Dato : 23-09-04 13:37

> [...]
>
> Kan nogen hjælpe, det behøver ikke laves i dette punkt, hvis det kan gøres
> anderledes, men skal være en "drop down menu"

En hyperlinkoversigt vha. kategorier er en indholdsfortegnelse og opfylder
ikke dine ønsker.

En dropdownmenu kan laves på 3 forskellige måder:
1. CSS (typografiark eller stylesheets)
2. DHTML (dvs. med noget JavaScript)
3. Java Applet

Du kan altså ikke i FP fremstille en dropdown menu. Du kan sagtens integrere
en i et FP website, men det vil kræve, at du skal sidde og arbejde med kode.

Jeg vil klart anbefale CSS menuen, da den vil blive nemmest at vedligeholde.
Du kan få en ide om hvordan det kodemæssigt kan komme til at se ud, hvis du
går ind på denne side
http://www.webmaster-toolkit.com/css-menu-generator.shtml og øver dig lidt.
Og du kan se et exempel på en horisontal menu med dropdown udført i CSS her
http://www.htmldog.com/articles/suckerfish/example/. Her får du faktisk
koden forærende, hvis du ellers kan tyde CSS filen og JavaScript filen.

DHTML menuen betyder læssevis af JavaScript kode, hvor vedligeholdelsen af
link bliver rimelig besværligt. Java Applet menuen vil jeg decideret
fraråde, da den stiller krav om at der skal være installeret Java fortolkere
på brugernes maskiner. Efter at det nu skal være Sun's Java fortolkere skal
man være opmærksom på, at disse fortolkere IKKE er bagud kompatible.

Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-09-04 20:30

Det er ikke korrekt, Ulrik - i FP2003 kan man lave en sådan rullemenu
ganske let.
Formater - opførsel -indsæt - rulleliste - og følg derefter
anvisningerne. Ingen problemer her. Og den virker helt automatisk uden
at man skal lave en eneste kode selv.
--
ahw