Problem med FP2000 Og tegnsætning ...
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 18:12

Hej NG

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er ved at blive rundtosset af
FP problemet.

Problemet er som flg.

Jeg har en hjemmeside på www.lui.lir.dk og når jeg åbner webstedet fra min
HD i FP2000 er det fyldt med tegn fejl (Æ Ø Å ´ ).

Nu har det lykkedes mig at få rettet de fleste fejl, men når jeg har gemt
siderne og åbner dem på ny, så viser fejlene sig igen.
Jeg må indrømme jeg ikke er så ferm til html, derfor jeg har valgt at bruge
FP.
Men hvis jeg kigger på siden i Editor så ser det helt forkert ud (Rammer,
tegn osv.) Og hvis jeg skifter til html og prøver at kigge på samme punkt så
er der ikke umiddelbart noget galt.

Eks.

På siden som omhandler "Uniden 780 Xlt" der kan man se fejlen lige under
product feature´ne, det der står nu er : - L (En firkant) fra Unidens
hjemmeside - , men der skulle gerne stå lånt. Og hvis jeg kigger i html så
står teksten rigtig nok som den skal.

Kort beskrevet : Hvorfor laver FP mine tegn om hver gang jeg åbner siderne i
FP ??

Mvh
Lui

Fra : Ulrik Friis

Dato : 20-09-04 12:58

<Lui> wrote in message news:414dbde1$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> tegn osv.) Og hvis jeg skifter til html og prøver at kigge på samme punkt

Du skal indstille FP til at anvende et andet tegnsæt. Du anvender UTF-8 og
du bør anvende enten Amerikansk/vesteuropæisk (ISO) eller
Amerikansk/vesteuropæisk (Windows). Jeg bruger ikke FP2000 lige nu, så denne
anvisning er lidt i blinde, men klik på Funktioner og vælg Indstillinger for
websted eller Sideindstillinger. Der vil du finde et faneblad med
standardskrifttyper og her kan ændre det.

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 14:18

"Ulrik Friis" skrev i en meddelelse>

> [...]
for
> websted eller Sideindstillinger. Der vil du finde et faneblad med
> standardskrifttyper og her kan ændre det.

Hej Ulrik

Jeg har netop chekket hvilket tegnsprøg den bruger, og de steder hvor jeg
kan finde noget om tegnsætning, tja - der er den allerede sat til
Amerikansk/Vesteuropa.

Kan det have noget at gøre med at jeg har "Sakset/downloadet" siden fra et
"Freeweb account" som jeg tidligere havde på nettet. ??
Grunden til at jeg har forsøgt det, var dels for at slippe for reklamerne og
dels fordi der var "begrænset" båndbredde på den "freeweb server" .. Men
ellers var jeg egentligt meget tilfreds med opsætningen at siderne og
rammer.

Mvh
Lui

Fra : Ulrik Friis

Dato : 20-09-04 21:52

<Lui> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop chekket hvilket tegnsprøg den bruger, og de steder hvor jeg
> kan finde noget om tegnsætning, tja - der er den allerede sat til
> Amerikansk/Vesteuropa.

I meta tagsene på dine sider står der:
der bør stå:
eller
Du kan ændre indstillingerne for websted for nye sider via Standardkodning
for nye sider. De eksisterende sider må du ind og håndrette. Desuden hænger
tegnsættet også sammen med hvilket tegnsæt din computer kører med samt
hvilket tastatur du anvender, men det ror jeg ikke du behøver bekymre dig
om...

> Kan det have noget at gøre med at jeg har "Sakset/downloadet" siden fra et
> "Freeweb account" som jeg tidligere havde på nettet. ??

Det kan ikke afvises. Koderne står noget hulter til bulter. Fx. kan man
finde dette:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
i <body> sektionen. Rette plads for det er før <html> tagget.

Ulrik