Hvilken skærmopløsning
Fra : Jan

Dato : 18-09-04 17:35

Hvordan kan jeg se hvilken skærmopløsning jeg har lavet min hjemmeside
www.gab3.dk i og hvordan ændrer jeg til en anden opløsning.

Jeg er bliver gjort opmærksom på, at folk der kører 800x600 ikke kan se den
ordentligt og jeg troede faktisk at jeg havde lavet den i 800x600.

Hvordan laver man hjemmesiden så den kan ses i alle opløsninger, hvad kræver
det og er det svært.

Jan

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-09-04 19:57

Jan skrev bl.a.:
> Hvordan laver man hjemmesiden så den kan ses i alle
> opløsninger, hvad kræver det og er det svært.

Her er svaret på dit spørgsmål.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Jan

Dato : 19-09-04 08:35

Nu har jeg lavet min hjemmeside i Frontpage og er bestemt ikke nogen haj til
HTML programmering - forstår faktisk slet ikkke det der HTML, så lige
umiddelbart forstår jeg ikke hvor det er jeg skal gøre de forskellige ting
osv...

Nogen der kan skære det ud i pap for sådan en newbie som mig

Jan

Fra : Ulrik Friis

Dato : 20-09-04 13:03

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> osv...
>
> Nogen der kan skære det ud i pap for sådan en newbie som mig

Hvis du vil ha' svar fremover skal du følge netiketten
http://www.usenet.dk/netikette/

Men da du er nybegynder skal du ikke snydes helt. Det bedste sted hvor du
kan få HTML skåret ud i tommetykke rustfri stålplader er: www.html.dk

Ulrik

Fra : Jan

Dato : 20-09-04 13:37

"Ulrik Friis" <ufj_slet_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
>
> Hvis du vil ha' svar fremover skal du følge netiketten
> http://www.usenet.dk/netikette/

Beklager men er ikke så "stiv" i det her - endnu

> Men da du er nybegynder skal du ikke snydes helt. Det bedste sted hvor du
> kan få HTML skåret ud i tommetykke rustfri stålplader er: www.html.dk

Uha syntes det er svært, er der nogen der kan hjælpe mig med mit specifikke
problem - kan ikke rigtigt finde ud af at kode mig ud af det.

Eller forslag til hvordan jeg kan gøre det læseligt for alle.

Jan

Fra : inga schmidt

Dato : 20-09-04 15:15

Jan wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Uha syntes det er svært, er der nogen der kan hjælpe mig med mit specifikke
> problem - kan ikke rigtigt finde ud af at kode mig ud af det.

Hej Jan.
Det er faktisk ikke så slemt. Du mangler bare en scrollbar, så man kan se det
hele i 800 x 600. Så vidt jeg husker, kan du højreklikke på siden i FP og
under indstillinger lave det, så der automatisk kommer scroll, når indholdet
fylder for meget.

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : inga schmidt

Dato : 20-09-04 15:09

Ulrik Friis wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> til

> Hvis du vil ha' svar fremover skal du følge netiketten
> http://www.usenet.dk/netikette/
Hvor er det lige, han bryder etiketten?

Fra : Ulrik Friis

Dato : 20-09-04 21:25

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:414ee47c$0$39262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvor er det lige, han bryder etiketten?
>
> --
> Mvh Inga
> www.initiaweb.dk

En fundamental netikette illustreres bedst ved disse to linier:

Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Citater først - derefter svaret/spørgsmålet/kommentaren. Det gør det hele
nemmere for alle, at man kan læse fremad.

En anden god netetikette er at skære alt det overflødige fra - både før og
efter. Det er lige før dit spørgsmål forsvandt i alt muligt udenoms.

Ulrik

Fra : Viggo

Dato : 20-09-04 17:18

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordentligt og jeg troede faktisk at jeg havde lavet den i 800x600.
>
> Hvordan laver man hjemmesiden så den kan ses i alle opløsninger, hvad

http://www.anybrowser.com/ScreenSizeTest.html kan du se hvordan din side
ser ud i forskellige opløsninger.

--

Vh