Rastløs harddisk
Fra : Nice1

Dato : 14-05-01 17:57

Hej med jer

Min harddisk begynder - helt spontant - arj det er ikke rigtigt - efter 2
minutter uden nogen form for indgreb, begynder min PC at læse helt vildt
meget på HD'en. Det hører så op igen efter ca. 15 minutter. Det er
skideirriterende, for det larmer helt vildt!

HVEM KAN HJÆLPE MIG!

mange tak!

--
Med Venlig Hilsen:
Hans-Christian Bruus "HUB"

Fra : Morten B

Dato : 14-05-01 19:21

"Nice1" <dsl21602@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> meget på HD'en. Det hører så op igen efter ca. 15 minutter. Det er
> skideirriterende, for det larmer helt vildt!

Fortæl lidt om resten af dit system og hvilket styresystem du bruger.
Det kunne godt lyde lidt som om du kører windows med for lidt ram, og at
windows derfor swapper på harddisken.

/Morten

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 14-05-01 19:38

> [...]
> meget på HD'en. Det hører så op igen efter ca. 15 minutter. Det er
> skideirriterende, for det larmer helt vildt!

check følgende:

Om du har for lidt ram
Om en viruschecker kører i baggrunden
Om scandisk kører i baggrunden, via "opgavestyring".

mvh
Peter

Fra : Flemming

Dato : 14-05-01 19:52

> [...]
> meget på HD'en. Det hører så op igen efter ca. 15 minutter. Det er
> skideirriterende, for det larmer helt vildt!

Har du Office installeret, så er fastfind nok synderen. Fjern den fra
startup.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Ove Kristensen

Dato : 14-05-01 20:32

Hej !
Det han beskriver her, har jeg undertiden oplevet i Win ME - og har undret
mig over det, men det forsvandt ved genstart af maskinen.

MVH
OveK.

Fra : Nice1

Dato : 14-05-01 20:52

Mit system:

PIII 600B Slot1 Katmai
WindowsME
OfficeXP
256MB RAM PC133 (~124Mhz) (jeg tror ikke det er RAM-mangel der er
problemet!)
ASUS P3B-F motherboard
Leadtek Winfast RivaTNT2 M64 32MB
IBM DeskStar 20GB - ved at være fyldt - har kun omkring 3GB tilbage af
plads.

Hverken virusprogrammer eller Scandisk kører i baggrunden, men godtnok har
jeg lagt mærke til 2 underlige programmer:
Mdm
Ctfmon

Jeg har forsøgt at fjerne disse fra msconfig men de dukker op igen selvom de
er slået fra.
Ang. fastfind så er den slået fra. Jeg har på forhånd fjernet det da jeg er
klar over at Office æder en del performance.

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-05-01 21:36

Hej
Hvad med Restore, har du slået det helt fra

mvh
Kurt

Fra : Nice1

Dato : 15-05-01 13:29