Formular
Fra : Pniels

Dato : 14-09-04 17:54

Hej gruppe jeg er ved at lave en hjemmeside som ligger på B-one, som påstår
de har frontpage ekstension, men når det gælder om at få serveren til at
sende en mail fra en formular virker det ikke, men den kan godt skrive det
til en anden fil på siden, så nu vil jeg gerne have et forslag til hvordan
jeg kommer om ved dette, formularen ligger her
http://www.hegnsgaardvej10.dk/bestil.htm.

De har en formmail på b-one som ser sådan ud

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>

selvom jeg sætter den ind i en blank side og tilretter den, sker der ikke
noget, er der nogle der kan få denne til at virke på b-one så vil gerne have
et link.
Det er måske også muligt med et skript der bare sender en mail når der er
ændringer i den fil som serveren skriver til.

På forhånd tak Peder

Fra : inga schmidt

Dato : 14-09-04 20:05

Pniels wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> noget, er der nogle der kan få denne til at virke på b-one så vil gerne have

Jeg har denne på b-one, og den virker fint (valideringsfunktionen er ikke
nødvendig - men praktisk):

<form action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl" method="post"
onsubmit="validering();return false;">
/></p>
value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.asp" /></p>
</FORM>

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Pniels

Dato : 15-09-04 15:24

Efter at have kigget lidt på din hjemmeside, og lidt eksperimentering fik
jeg det til at virke med en blanding af frontpage og formmail.
Tak for hjælpen.

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:414740c6$0$210$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Dyl

Dato : 15-09-04 17:04

<snip>
Hej gruppe jeg er ved at lave en hjemmeside som ligger på B-one, som påstår
de har frontpage ekstension, men når det gælder om at få serveren til at
sende en mail fra en formular virker det ikke
</snip>

Da jeg spurgte B-One til samme problematik for _over_ 1½ år siden fik jeg af
vide, at det var 'lige på trapperne'.

Jeg skiftede derfor til Web10 for 2 måneder siden hvor alt har fungeret som
det skulle - ind til videre

/Bjarne (Dyl)

Fra : inga schmidt

Dato : 15-09-04 18:56

Dyl wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> vide, at det var 'lige på trapperne'.
>
> Jeg skiftede derfor til Web10 for 2 måneder siden hvor alt har fungeret som

Jeg har brugt B-one i ca. 1½ år, og jeg har aldrig haft problemer.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-09-04 17:16

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er måske også muligt med et skript der bare sender en mail når der er
> ændringer i den fil som serveren skriver til.

Du kan ikke skyde skylden på FrontPage server extensions, at B-Ones formmail
ikke virker. Enten må du vælge det ene eller det andet. Det du har lavet er
en form, som antageligt sender mails via B-Ones perl script formmail.pl

Hvis du vil have FrontPage server extensions til at tage sig af at sende
mails, skal du følge vejledningen i FP.

Ulrik

Fra : Dyl

Dato : 20-09-04 17:17

<snip>
Jeg har brugt B-one i ca. 1½ år, og jeg har aldrig haft problemer.
</snip>

Ved ikke om du brugte Fp's egen formmail, men det er den jeg aldrig har fået
til at virke. Scriptet som man i stedet kan indsætte virkede fint nok, men
så understøttes FP ext. jo ikke helt alligevel?

Fandt i øvrigt en masse andre FP etx. relaterede funktioner som heller
aldrig kom til at virke, men det må blive en i en evt. anden tråd....

/Bjarne (Dyl)