To hold billedskift i banner, hvordan?
Fra : Tidemann

Dato : 27-10-04 01:47

Hej gruppe

Jeg har fået henvist et bannerskift/ rotation, som jeg vil bruge til nogle
billeder.

Billederne skal være som på denne side:
< http://home20.inet.tele.dk/mariannes/bill2//index.html >
Disse er lavet med en applet, men jeg vil lave dem med dette eksterne script
istedet for:

var Banner = new Array
("Bill/abe0.jpg","Bill/baby1.jpg","Bill/briller2.jpg","Bill/email3.jpg","Bil
l/hjerne4.jpg","Bill/jord5.jpg");
var billeder = 0;
var antalBilleder= 6;
function roter(){
if (document.images){
billeder ++;
if (billeder == antalBilleder){
billeder = 0;
}
document.Banner.src = Banner[billeder];
setTimeout("roter()",1800);
}
}
Men jeg skal have to hold i mit banner, men ved ikke lige hvordan jeg fikser
det.
Jeg har prøvet at lave kaldet to gange, men så sker der ingen billedskift.
Og jeg kan ikke lige finde noget på de sider jeg har studeret ang.
billedskift.

Kan nogen hjælpe mig?
Mvh Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-04 05:44

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

> [...]

>Jeg har prøvet at lave kaldet to gange, men så sker der ingen billedskift.
>Og jeg kan ikke lige finde noget på de sider jeg har studeret ang.

Kald roter noget andet i det andet, f.eks. roter2
--
Knud

Fra : Tidemann

Dato : 27-10-04 10:47

> Kald roter noget andet i det andet, f.eks. roter2

Tak, nu virker det.
Et andet spørgsmål?
Hvad er mest rigtigt, at have
<script type="text/javascript" src="billeder.js"></script>
i <head> eller lige over </body>

Mvh Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-04 13:00

Tidemann skrev:

> Hvad er mest rigtigt, at have
> <script type="text/javascript" src="billeder.js"></script>
> i <head> eller lige over </body>

Script skal ligge enten i head eller body - de må ikke, så vidt jeg kan
læse html-specifikationen, ligge mellem head og body.

HTML-elementet (<html>) må kun indeholde to elementer - hhv. head og
body.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 27-10-04 13:31

> Script skal ligge enten i head eller body - de må ikke, så vidt jeg kan
> læse html-specifikationen, ligge mellem head og body.

Takker.
Nej jeg vil heller ikke lægge dem mellem head og body. Grunden til jeg
spurgte var, at da jeg lavede min PopMenu skrev Ger. Versluis at scriptet

Men når jeg kigger kildekoder på andre sider, er det lidt vilkårligt om de
ligger oppe i head eller nede i body.

Mvh Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-04 13:45

Tidemann skrev:

> Nej jeg vil heller ikke lægge dem mellem head og body. Grunden til jeg
> spurgte var, at da jeg lavede min PopMenu skrev Ger. Versluis at scriptet

Ah - sådan. Jeg overså "/" i </body>.

Jeg plejer at lægge alt hvad der ikke behøver at ligge i body udenfor
(enten i head eller som ekstern fil). Nogle scripts genererer kode der
hvor de er - og de skal følgelig placeres et eller andet sted i body.
Resten kan placeres andetsteds.

Et argument for at bruge slutningen af dokumentet (~ lige før </body>)
kunne være at html-indholdet så blev indlæst før scriptet. Man opnår dog
det samme ved at bruge eksterne scripts.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 27-10-04 23:23

> Et argument for at bruge slutningen af dokumentet (~ lige før </body>)
> kunne være at html-indholdet så blev indlæst før scriptet. Man opnår dog
> det samme ved at bruge eksterne scripts.

Tak

Mvh Marianne