Mail fra siden - Tutorial - B-one
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-10-04 08:08

Er der nogen der er bekendt med om der findes en Tutorial - der
virkelig skærer det ud i pap, hvordan man laver en side hvor man
kan sende en mail direkte fra hjemesiden. Det skal helst være
noget med CDONTS da det er det, de bruger hos B-One. Håber at i
kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 10:46

> [...]
> kan sende en mail direkte fra hjemesiden. Det skal helst være
> noget med CDONTS da det er det, de bruger hos B-One. Håber at i

Jeg bruger dette script på b-one's server.

<%
Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )

objMail.To = "navn@domæne.dk"

objMail.From = "navn@domæne.dk"

objMail.Subject = "Du har sendt en mail"

objMail.Body = "Hej " & vbcrlf & vbcrlf & "Denne mail er sendt."

objMail.Host = "smtp1.b-one.net"

objMail.Send

Set objMail = Nothing
%>

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 12:37

> [...]
>

> objMail.From = "navn@domæne.dk"
>

> objMail.Subject = "Du har sendt en mail"
>

> objMail.Body = "Hej " & vbcrlf & vbcrlf & "Denne mail er sendt."

Glemte lige at sige at dette script er lavet i ASP.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-10-04 14:10

Mange tak Simon
Grunden til at jeg spurgte om en tuturial, er at jeg er super
nybegynder når det gælder asp så jeg har ikke den store ide om
hvordan den færdige kode ser ud.

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 14:30

> Grunden til at jeg spurgte om en tuturial, er at jeg er super
> nybegynder når det gælder asp så jeg har ikke den store ide om
> hvordan den færdige kode ser ud.

Du kan downloade et færdigt script jeg lige har lavet her:
http://www.logicmedia.dk/mailscript.zip

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-10-04 20:23

Super fedt - det en nu lidt lettere at lave når man ved hvordan
det skal ende med at se ud - mange tak

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 20:59

> Super fedt - det en nu lidt lettere at lave når man ved hvordan
> det skal ende med at se ud - mange tak

Det var så lidt... hvad er det ellers vi har hinanden til... vi har jo
alle været i samme situation på et tidspunkt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 13:19

Hey!

Jeg bruger standard php mail på b-one's webserver.... det virker fint!

mail("EMAIL ADRESSE",
"EMNE",
"INDHOLD",
"From: AFSENDER-EMAIL\nReply-to: AFSENDER-EMAIL");