igang med javascript
Fra : Peter

Dato : 07-10-04 18:51

Hej!

Kender nogen en god (gerne dansk) javascript guide, der starter sådan
ret meget fra bunden af? Og gerne ender med at være lidt avanceret?

Jeg ved ikke så meget om det, men vil rigtig gerne igang...

Fra : Niels

Dato : 08-10-04 05:30

Peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> ret meget fra bunden af? Og gerne ender med at være lidt avanceret?
>
> Jeg ved ikke så meget om det, men vil rigtig gerne igang...

Tja, jeg har aldrig rigtig brugt nogen tuturials/guids til JavaScript!
Jeg har lært JavaScript ved at kigge på sider med scripts, downloade
sccriptsne, og gikke dem igennem hvordan de virker, det har jeg lært en
hel masse af! Prøv foreksempel http://dynamicdrive.com,
http://javascript.internet.com, http://javascriptkit.com eller
http://niels.spoweb.dk (Hehe, min egen)

Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 08-10-04 20:06

Hej Peter

Peter wrote:
> Kender nogen en god (gerne dansk) javascript guide, der starter sådan
> ret meget fra bunden af? Og gerne ender med at være lidt avanceret?

SKAL det være en dansk? Jeg kan sagtens anbefale nogle gode bøger på
engelsk: http://www.rockland.dk/show.asp?post=164.

Men når det gælder danske har ikke jeg ikke så godt tjek på hvad der
findes. Lov mig dog at du *IKKE* invisterer i "Programmering i DHTML"
fra Globe (http://www.rockland.dk/show.asp?post=163).

Mvh. Stig
www.rockland.dk