luk et frameset i et frameset og opdater s~
Fra : pepss

Dato : 03-10-04 17:40

Hejsa NG

jeg har desværre ikke den store kendskab til clienside så det kan godt være
mit spørgsmål lyder lidt dumt

jeg har en side som er bygget op i et frameset (top, navi, main) i main kan
man så åben en chat som også består af et frameset (left, frmchat,
frmwrite) i frmwrite har jeg så en "logaf" knap. den skal så gerne lukke
"chat frameset" og åbne logoff.asp i main.

kan det lade sig gøre? og hvordan gør man?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-04 20:44

pepss wrote:

> [...]
> gerne lukke "chat frameset" og åbne logoff.asp i main.
>
> kan det lade sig gøre? og hvordan gør man?

Hvis du sætter target="main" på linket til logoff.asp, skulle det virke.

I øvrigt hører spørgsmålet hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html -
jeg sætter FUT dertil.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : pepss

Dato : 04-10-04 16:04

"Erik Ginnerskov" skrev

> Hvis du sætter target="main" på linket til logoff.asp, skulle det virke.

Det lyder jo let
jeg ved godt det ikke fram gik ret klart af mit første indlæg men det er en
input type="button" der skal bruges til at logge af...
lige nu er min kode sådan:

<form method="POST" name="chat_send"
action="show.asp?id=<%=Request.QueryString("id")%>" target="frmchat"
onSubmit="ClearAndFocus()">
Message :<br>
<input type="text" class="style" name="tmpmessage" size="60"
maxlength="255">
<input type="hidden" name="message">
<input type="submit" class="style" name="Action" value="Send"><br>
<select name="touser">
<option value="" selected>All</option>
<%
noger asp kode
%>
</select>
<input type="button" class="style" value="Update"
onClick="javascript:location.reload();">
<input type="button" class="style" value="Logoff"
onClick="javascript:parent.frames[1].location.href='logoff.asp?id=<%=Request.QueryString("id")%>';
parent.frames[2].location.href='logoff.asp?id=<%=Request.QueryString("id")%>'">
</form>

men den gør jo bare af 2 af de frames opdatere til logoff.asp

> I øvrigt hører spørgsmålet hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html -
> jeg sætter FUT dertil.

ja der kan man jo bare se hvor meget jeg ved om clientside